szerző:
hvg.hu

A bajor márka alig négy év után teljesen újra cserélte kupésított középkategóriás divatterepjáróját.

A BMW 2013 áprilisában leplezte le azt a Concept X4 nevet kapott koncepciómodellt, mely előrevetítette, hogy milyen lesz a sorozatgyártású X4-es, ami végül is 2014-ben mutatkozott be. Az előző X3 hajtásláncára épülő, csapott hátú divatterepjáró tehát alig 4 éve van forgalomban, de a gyártó máris lecserélte. Íme az első hivatalos fotók a nagyközönség által élőben elsőként a márciusi Genfi Autószalonon megtekinthető második generációs X4-ről:
©

A 4 év alatt mintegy 200 ezer példányban értékesített széria új kiadása ugyanarra a CLAR platformra épül, mint a nemrégiben teljesen megújult X3. Az X4 nyolc centiméterrel hosszabb lett, miközben a szélessége 3,7 centiméterrel növekedett. A változatlan magasságú és 5,4 centiméterrel nagyobb tengelytávolságú SUV 50 kilogrammot fogyott, és elölről elsősorban a hatalmasra nőtt veséiről ismerszik meg.

©

A korábbiaknál jobb vezetési élménnyel kecsegtető új X4 kapcsán szólnunk kell többek közt az akusztikus szigetelést kapott új szélvédőről, a LED-es ködlámpákról, a széria Bi-LED fényszóróról, illetve az opcionális Full-LED lámpáról. Az alapáron motoros mozgatású csomagtérajtó mögött 525 liternyi (előd: 500 liter) csomagnak jut hely, a csomagtér a 40:20:40 arányban ledönthető hátsó üléssor révén egyszerűen bővíthető. Egészen 1430 literig (előd: 1400 liter).

©

A beltér az X3-ból már ismerős lehet. Alapáron 6,5 colos központi kijelző jár, felár ellenében pedig 10,25 colos érintőképernyőt kaphatunk. A forgalmazás kezdetekor két benzines (20i - 184 lóerő, 30i - 252 lóerő) és két dízel (20d - 190 lóerő, 25d - 231 lóerő) erőforrással lesz elérhető az X4. Kicsit később érkezik a 265 lóerős 30d, valamint a most először felbukkanó M40d kivitel a maga 326 lóerős teljesítményével és 680 Nm-es nyomatékával. A jéghegy csúcsa a 360 lóerős M40i lesz, csakúgy, mint korábban.

A 20i, illetve a 20d németországi alapára 49 700, illetve 52 500 euró, vagyis átszámítva mintegy 15,5, illetve 16,4 millió forint. Az összes modell nyolcsebességes automata váltóval és négykerékhajtással készül.

©

 

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
Gyógynövénypiac mint nemzetstratégia?

Gyógynövénypiac mint nemzetstratégia?

„Rabszolgatörvény”: a Jobbik lezárta a Pénzügyminisztérium bejáratát

„Rabszolgatörvény”: a Jobbik lezárta a Pénzügyminisztérium bejáratát

Megszólalt Macron: Jogos az elégedetlenség

Megszólalt Macron: Jogos az elégedetlenség

Elektromos triciklikkel erősít a posta

Elektromos triciklikkel erősít a posta

Ki gondolta volna, hogy egy WC-papír-reklám mutat rá a gender szakos kutatások fontosságára?

Ki gondolta volna, hogy egy WC-papír-reklám mutat rá a gender szakos kutatások fontosságára?

Két praktikus európai Fordot is kinyírtak a divatterepjárók

Két praktikus európai Fordot is kinyírtak a divatterepjárók