szerző:
hvg.hu

A 600-700-800 millió forintos árcédulát nem is nagyon illik nézni ilyen autóknál, mert, aki lemarad, az kimarad. Lássuk őket.

McLaren Senna

Bár a McLaren Senna megjelenésről már tudni lehetett a múlt év decembere óta, a műszaki jellemzői csak a közelmúltban váltak ismerté: a McLaren kupéban egy 4 literes V8-as ikerturbós motor van, amelynek teljesítménye 800 lóerő. Ezzel a gyorsulása álló helyzetből 100 km/h-ra 2,8 másodperc, és a modell maximális sebessége 340 km/h.

Amikor kijön a gyárból, még csak 750 ezer font, de mindez csupán tájékoztató jellegű adat, mivel mind az 500 példány a követkeő pillanatban nagyjából a dupláját éri. A McLaren az utólsó ilyen autót egyébként elárverezte és az érte kapott 2 millió fontot az Ayrton Senna jótékonysági alapba utalta át.

LaFerrari Aperta

Köztudott, hogy csúcsmodell LaFerrari Apertát "halandó" ember nem is vehet, a delikvensnek eleve több Ferrariból álló gyűjteményt kell felmutatni, hogy egyáltalán szóba álljanak vele a modenaiak. A Ferrari, ha úgy dönt hogy szabad a pálya, levélben értesíti a kiválasaztottakat, hogy egyáltalán megkapták az engedélyt, hogy megvásárolhassanak egy ilyen exkluzív modellt.

Az Aperta esetében 200 példányról beszélünk, amelyek értéke egyenként 3 900 000 dollár, és amelyek mindegyike azonnal elkelt. Vagyis majdnem mind, mert az utolsó Apertát árverésen értékesítették 10 millió dolláros áron.

©

Mercedes-AMG Project ONE

Amikor Lewis Hamilton előgurult a Frankfurti Autószalon egyik színpadán a Mercedes-AMG Project One-nal, a közönség felhördült, tudták, hogy ez történelmi pillanat. Az összesen 275 példányban legyártott autó minden példányára persze már akkor megvolt az összes vevő.

A Mercedes-AMG ára kapásból sem volt szerény: 2,27 millió euró, pedig a motorjának élettartama alig 50 ezer kilométer gyárilag is, ráadásul milyen hiperautó az, amelynek motormérete alig 1600 köbcenti.

©

Porsche 911 GT2 RS

A Porsche 911 GT2 RS a Forza Motorsport 7 szimulátorjátékban debütált és valljuk meg, a legtöbb ember számára ez a játék lesz az egyetlen lehetőség, hogy vezesse a leggyorsabb 911-est.

Ahogy kell, az 1000 sportkocsi azonnal megtalálta a gazdáját, ami nem is csoda – a 700 lóerős GT2 RS megéri a 260 000 eurót –, már csak azért is, mert képes jó kezekben a Nordschleifén mindössze 6 perc és 47 másodperc alatt körbemenni.

©

Pagani Huayra Roadster

A Pagani Huayra Roadster hivatalos bemutatója tavaly márciusban volt a Genfi Autószalonon. Ezzel szemben már februárban tudni lehetett, hogy mind a 100 roadster megtalálta a tulajdonosokat, akik nem riadtak meg a 2,8 millió eurós vételárától.

Horacio Pagani szerint a Huayra Roadster a legnehezebb projektjük volt az átdolgozott merevítések miatt, de a gépnek mindenképp ki kell bírnia a 350 km/h-s csúcstempót nyitott tetős változatban is, amelyre a turbófeltöltős V12-es motor 764 lóereje teszi képessé.

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!