szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az M4 motorjával szerelt M2 Competitiont a gyáriaknak sikerült egy picit még tovább hergelniük, mutatjuk a végeredményt.

A nemrégiben ráncfelvarrt BMW M2 egyáltalán nem nevezhető gyengének, vezetési élményben szegénynek pedig végképp nem. Nemrégiben azonban megérkezett a kihegyezett, erősebb és keményebb új változat, az M2 Competition, amiből most felbukkant az M Performance alkatrészekkel kiegészített abszolút csúcsváltozat.
BMW

Az állítható futóművel felvértezett újdonság 2 centiméterrel lejjebb van ültetve, a 19 colos felnik mögé bújtatott sportfékek pedig nemcsak elképesztő fékerőt biztosítanak, hanem még 3,2 kilogrammal csökkentik is az autó tömegét. Említést érdemel továbbá a számos különböző karbon alkatrész, a versenykijelző, az új fedélzeti telemetria rendszer, a sporkipufogó, a méretes hátsó szárny, illetve a remek tapadást biztosító Michelin Pilot Sport Cup 2 gumi.

BMW

Míg a normál M2 "csak" 370 lóerőt szabadít rá a hátsó kerekekre, addig az M2 Competition már 410 lóerős teljesítménnyel büszkélkedhet. Ez pedig annak az M4-ből érkezett 3 literes sorhatos motornak köszönhető, ami az eddigi 500 helyett immár 550 Nm-es nyomatékcsúccsal bír. Az Otto-részecskeszűrőnek köszönhetően a motor nem csak erős, hanem minden károsanyag-kibocsátási normának is megfelel.

BMW

A manuális váltó szerelmesei jó esetben 4,4 másodperc alatt tudhatják le a 0-100-as sprintet, DKG automataváltóval pedig ugyanez akár 4,2 másodperc alatt is abszolválható. A végsebesség 280 km/h, már amennyiben megrendeljük az opcionális M Driver csomagot. Különben "csak" 250 km/h. Az M2 Competition forgalmazása nyár végén kezdődik meg, a németországi alapár 70 ezer euró (21,8 millió forint) magasságában fog alakulni.

BMW

 

BMW
BMW
BMW
BMW
BMW

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!