szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Péntek délután a BMW hivatalosan is bemutatta a régóta várt 8-as BMW-t, amiből Európában kétféle változatot is választhatunk majd.

Közel két évtizedet kellett várniuk a BMW rajongóinak arra, hogy a bajorok ismét előálljanak a 8-as sorozat ötletével. A kocsival 1989-ben rukkoltak elő és egészen 1999-ig gyártották a különböző típusokat, ez idő alatt pedig valamivel több mint 30 ezer példány gurult ki a gyárból a sokak által időtlen szépségűnek tartott, még 2017-ben is abszolút szemrevaló 8-as modellből.

Aztán néhány évvel ezelőtt felmerült, hogy ismét lesz 8-as BMW, a történések pedig ettől kezdve felgyorsultak. 2016 szeptemberében megérkeztek az első fotók, 2018 februárjában pedig már hivatalos képeket is láthattunk róla. A bemutatóra végül június 14-én került sor.

Az új 8-as BMW 4843 mm hosszú, 1902 mm széles és 1341 mm magas lett, a tengelytávolsága pedig 2822 mm lett. Mindez meglehetősen dinamikussá és stabillá teszik a kocsit.

BMW
BMW
BMW
BMW
BMW

Európában kétféle motorválasztékkal lehet majd elérni a bajorok új üdvöskéjét. A 840d xDrive egy 3 lteres hathengeres TwinPower Turbo motorral érkezik majd, ami 320 lóerőt és 680 Nm nyomatékot ad le az aszfaltnak. Ennek köszönhetően a 0-100 km/h-s sprintet 4,9 másodperc alatt tolja majd le.

BMW
BMW

A másik változat a M850i xDrive, ami egy 4,4 literes V8-as ikerturbós motorral érkezik, és amiből 530 lóerő valamint 750 Nm nyomaték préselhető majd ki. A 0-100 km/h-s tempót a rendszer 3,7 másodperc alatt teljesíti.

BMW
BMW
BMW
BMW

Mindkét típust egy nyolcfokozatú Steptronic Sport automata váltóval szerelik fel, ami az új szoftveres megoldásnak is köszönhetően nemcsak sportosabb autózást, de sokkal hatékonyabb váltást tesz lehetővé.

BMW
BMW
BMW

Az alapmodell Adaptive M felfüggesztéssel valamint a BMW Integral Active Steering kormányzást segítő rendszerével érkezik. Emellett persze szinte minden lehetséges biztonsági rendszert megkaptak, így az autókban van többek között sávtartó és kormányzást segítő rendszer és alkalmazkodó sebességtartó automatika is.

A kocsi utasterében van egy 10,25 colos érintőkijelző, a műszerfalba pedig egy 12,3 colos kijelzőt építettek.

BMW
BMW
BMW
BMW

A BMW az Mercedes S-osztály és a Porsche 911 közé lőtte be a 8-as BMW-t, így valószínűleg az ára is ezt tükrözi majd.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!