szerző:
hvg.hu

A tesztpilóta esküszik rá, hogy az elképesztő villanyautó gyártója nem ferdít a gyorsulási adatok kapcsán.

A Tesla nagyot durrantott azzal, hogy tavaly november leleplezte tisztán elektromos hajtásláncú vadonatúj roadsterét, mely egészen elképesztő menetteljesítményekkel kecsegtet. De persze könnyen lehet dobálózni hihetetlennek tűnő gyorsulási és végsebességadatokkal akkor, amikor a típus még messze van a sorozatgyártástól, de a Tesla állítólag nem tupírozta fel a Roadster képességeit.

Legalábbis ezt nyilatkozta Emile Bouret, a tapasztalt tesztpilóta és kaszkadőr, akit mostanság a Tesla foglalkoztat abból a célból, hogy tesztelje a prototípusok képességeit. Emberünk elmondta, hogy teljesen érthető, hogy sokak szkeptikusak a Roadster által közölt adatokról, de azok a személyes tapasztalatai szerint valós alapokra épülnek. Bouret azt állítja, hogy a valóságban is sikerült produkálni a bejelentéskor említett számokat, melyek tulajdonképpen még konzervatívnak is nevezhetők.

©

A 200 kWh-s aksival szerelt Tesla Roadster az ígéretek és a immár a tesztpilóta tapasztalata szerint is 1,9 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100-as tempóra, amihez az 1500 lóerős benzinmotorral szerelt Bugatti Chironnak 2,4 másodpercre van szüksége. A negyedmérföldes gyorsulást 8,8 másodperc alatt tudja le a Tesla, szemben a Bugatti 9,8 másodperces értékével, a 0-160-as sprinthet pedig 4,2 másodperc alatt abszolválja a villanyautó, míg ugyanez a produkció a benzinpusztító társának kereken 5 másodpercig tart.

A Tesla Roadster végsebessége 400 km/h feletti, csakúgy, mint a Bugatti Chironé, ez utóbbi már jó ideje forgalomban lévő országúti torpedó végsebességét azonban mind a mai napig nem volt hajlandó lemérni és nyilvánosságra hozni a gyártó.

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
Korrupció után kutatott a fociban, meggyilkolták az újságírót

Korrupció után kutatott a fociban, meggyilkolták az újságírót

Marabu Féknyúz: Csak a szerénység

Marabu Féknyúz: Csak a szerénység

Dollármilliárdokat követelt, egy bocsánatkérést kapott a Wall Street óriásától a meglopott ország

Dollármilliárdokat követelt, egy bocsánatkérést kapott a Wall Street óriásától a meglopott ország

Itt az új Fiat Tipo Sport: Leheletnyi Ferrari-életérzés a széles közönségnek

Itt az új Fiat Tipo Sport: Leheletnyi Ferrari-életérzés a széles közönségnek

Videó: simán felmegy a sípályán a hernyótalpas Dacia

Videó: simán felmegy a sípályán a hernyótalpas Dacia

Visszatér a tél, érkezik a hó

Visszatér a tél, érkezik a hó