szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A hipersportkocsiról továbbra sem derül ki, hogy pontosan mennyi a végsebessége, pedig erre konkrét ígéret volt.

A Bugatti tavaly előtt leplezte le a Veyron sportkocsi utódját, a még ütősebb Chiront. A gyártó képviselői akkor azt ígérték, hogy 2018-ban hivatalos végsebesség tesztet fognak végrehajtani a kocsival, most azonban kiderült, hogy erre a közeljövőben biztosan nem fog sor kerülni.

Magyarul jó darabig nem fogjuk még tudni, hogy a 3 millió dolláros, vagyis átszámítva mintegy 760 millió forintba kerülő Bugatti Chiron mennyivel lépi át a mágikus 400 km/h-s sebességhatárt. Stephan Winkelmann, a cég első embere az üggyel kapcsolatban azt nyilatkozta, hogy a Bugattinál most rengeteg teendő van, de a hivatalos sebességtesztnek nincs prioritása.

"Még én magam sem tudom, hogy mennyivel tud menni az autónk" - nyilatkozta Winkelmann.

Bugatti

Emlékezetes, hogy az 1200 lóerős Veyron Super Sport a VW konszern több mint 20 kilométeres saját tesztpályáján 2010-ben hivatalosan 431 km/h sebességgel száguldott. A Chiron már 1500 lóerős, tehát elvileg még gyorsabbnak kell lennie, de persze a végsebességet sok egyéb tényező is befolyásolja.

Rossz nyelvek szerint a Bugatti fél a végsebesség tesztelésétől, ugyanis a Koenigsegg Agera RS a 0-400-0 km/h tesztben nemrégiben agyonverte a Chiront, sőt, ez a svéd hiperautó tavaly novemberben 447 km/h végsebességével a Guiness Rekordok Könyvébe is bekerült.

Bugatti

 

--- voting control ---

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!