szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A hipersportkocsiról továbbra sem derül ki, hogy pontosan mennyi a végsebessége, pedig erre konkrét ígéret volt.

A Bugatti tavaly előtt leplezte le a Veyron sportkocsi utódját, a még ütősebb Chiront. A gyártó képviselői akkor azt ígérték, hogy 2018-ban hivatalos végsebesség tesztet fognak végrehajtani a kocsival, most azonban kiderült, hogy erre a közeljövőben biztosan nem fog sor kerülni.

Magyarul jó darabig nem fogjuk még tudni, hogy a 3 millió dolláros, vagyis átszámítva mintegy 760 millió forintba kerülő Bugatti Chiron mennyivel lépi át a mágikus 400 km/h-s sebességhatárt. Stephan Winkelmann, a cég első embere az üggyel kapcsolatban azt nyilatkozta, hogy a Bugattinál most rengeteg teendő van, de a hivatalos sebességtesztnek nincs prioritása.

"Még én magam sem tudom, hogy mennyivel tud menni az autónk" - nyilatkozta Winkelmann.

©

Emlékezetes, hogy az 1200 lóerős Veyron Super Sport a VW konszern több mint 20 kilométeres saját tesztpályáján 2010-ben hivatalosan 431 km/h sebességgel száguldott. A Chiron már 1500 lóerős, tehát elvileg még gyorsabbnak kell lennie, de persze a végsebességet sok egyéb tényező is befolyásolja.

Rossz nyelvek szerint a Bugatti fél a végsebesség tesztelésétől, ugyanis a Koenigsegg Agera RS a 0-400-0 km/h tesztben nemrégiben agyonverte a Chiront, sőt, ez a svéd hiperautó tavaly novemberben 447 km/h végsebességével a Guiness Rekordok Könyvébe is bekerült.

©

 

Ön szerint mi lehet a háttérben?

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
A Sajó-völgyében továbbra is lignittel fűtenek, pedig már megint veszélyes a levegő

A Sajó-völgyében továbbra is lignittel fűtenek, pedig már megint veszélyes a levegő

Ugrik a lengyel kenguru: itt készül Európa elektromos autóbuszainak egyharmada

Ugrik a lengyel kenguru: itt készül Európa elektromos autóbuszainak egyharmada

Orbán Viktor: A lengyelek új megoldása az uniós költségvetésről "nem fog menni"

Orbán Viktor: A lengyelek új megoldása az uniós költségvetésről "nem fog menni"