szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az biztos, hogy komoly figyelmet fog kapni az Audi első elektromos autója, ha bemutatják, és nem csak amiatt, hogy nincs rajta hagyományos visszapillantó tükör.

Az első tisztán elektromos hajtású Audi, amelyet továbbra is e-tron-ként emlegetnek, augusztusban mutatkozott volna be Brüsszelben. Június végén azonban lefújták a bemutatót – nagyjából azt követően, hogy az Audi vezérigazgatóját letartóztatták – hivatalosan, szervezési problémákkal indokolták a törlést, amit át is visznek Amerikába, egy későbbi, eddig nem ismert időpontra.

Audi

Az mindenesetre biztos, hogy egy 95 kWh kapacitású akkumulátorcsomaggal ellátott a NEDC szabvány szerint mintegy 500 kilométeres hatótávolságú autó érkezik, három villanymotorral, mintegy 430 lóerős teljesítménnyel. Tudni fogja a 150 kW-os szupergyors töltést is, amivel akár fél óra alatt lehet tölteni 80 százalékra. Az ilyen autók kiszolgálására terjeszkedik a BMW, a Ford, a Daimler és a Volkswagen-csoport közös töltőhálózata az Ionity.

Audi
Audi
Ezen túl az Audi e-tron lesz a világ első olyan sorozatgyártású személyautója, mely hagyományos külső visszapillantó tükör nélkül is rendelhető lesz. Az opcionális virtuális visszapillantó tükrök lelke egy-egy kamera, melyek képét az A-oszlopnál elhelyezett OLED kijelzőkön lehet látni, ami a most megmutatott kabintér képen látszik is.
Audi
Audi
Audi

Az egész beltér a maga módján nagyon technós, audis. Persze minden digitális, analóg műszerekről szó sem lehet. A minőség, a kárpitozás is láthatóan magas színvonalú, nagyot akarnak dobni a németek.

A kabintér hanghatásait is minimalizálni igyekeznek és ha már nincs motorzaj, cserébe azt ígérik, ilyen tiszta hifiélményt autóban még nem nagyon lehetett tapasztalni. Emiatt egy Bang & Olufsen 3D Sound System kerül a kocsiba 16 hangszóróval és 706 Watt teljesítménnyel.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!