Előkerült az Audi e-tron, aminek elmaradt a bemutatója

Az biztos, hogy komoly figyelmet fog kapni az Audi első elektromos autója, ha bemutatják, és nem csak amiatt, hogy nincs rajta hagyományos visszapillantó tükör.

  • hvg.hu hvg.hu
Előkerült az Audi e-tron, aminek elmaradt a bemutatója

Az első tisztán elektromos hajtású Audi, amelyet továbbra is e-tron-ként emlegetnek, augusztusban mutatkozott volna be Brüsszelben. Június végén azonban lefújták a bemutatót – nagyjából azt követően, hogy az Audi vezérigazgatóját letartóztatták – hivatalosan, szervezési problémákkal indokolták a törlést, amit át is visznek Amerikába, egy későbbi, eddig nem ismert időpontra.

Audi

Az mindenesetre biztos, hogy egy 95 kWh kapacitású akkumulátorcsomaggal ellátott a NEDC szabvány szerint mintegy 500 kilométeres hatótávolságú autó érkezik, három villanymotorral, mintegy 430 lóerős teljesítménnyel. Tudni fogja a 150 kW-os szupergyors töltést is, amivel akár fél óra alatt lehet tölteni 80 százalékra. Az ilyen autók kiszolgálására terjeszkedik a BMW, a Ford, a Daimler és a Volkswagen-csoport közös töltőhálózata az Ionity.

Audi
Audi
Ezen túl az Audi e-tron lesz a világ első olyan sorozatgyártású személyautója, mely hagyományos külső visszapillantó tükör nélkül is rendelhető lesz. Az opcionális virtuális visszapillantó tükrök lelke egy-egy kamera, melyek képét az A-oszlopnál elhelyezett OLED kijelzőkön lehet látni, ami a most megmutatott kabintér képen látszik is.
Audi
Audi
Audi

Az egész beltér a maga módján nagyon technós, audis. Persze minden digitális, analóg műszerekről szó sem lehet. A minőség, a kárpitozás is láthatóan magas színvonalú, nagyot akarnak dobni a németek.

A kabintér hanghatásait is minimalizálni igyekeznek és ha már nincs motorzaj, cserébe azt ígérik, ilyen tiszta hifiélményt autóban még nem nagyon lehetett tapasztalni. Emiatt egy Bang & Olufsen 3D Sound System kerül a kocsiba 16 hangszóróval és 706 Watt teljesítménnyel.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.