szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A négykarikás márka minden trükköt bevet annak érdekében, hogy csökkentse új modellje légellenállását.

Az Audi a márciusi Genfi Autószalonon tárta először a nagyközönség elé első tisztán elektromos hajtásláncú személyautóját, az e-tront. Az egyelőre még csak álcázófóliával látott újdonság várhatóan az év végén érkezik meg a kereskedésekbe, és mostanság egyre több érdekesség derül ki róla.

Német lapértesülések szerint az Audi e-tron a világ első olyan sorozatgyártású személyautója, mely hagyományos külső visszapillantó tükör nélkül is rendelhető lesz. Az opcionális virtuális visszapillantó tükrök lelke egy-egy kamera, melyek képét az A-oszlopnál elhelyezett OLED kijelzőkön lehet látni. A megjelenített kép annak megfelelően változik, hogy az autó éppen normál vagy autópályás körülmények mellett halad, vagy éppen parkolni készül vele a sofőr.

Audi

A hagyományos visszapillantó tükör elhagyásával tovább javítható a kocsi légellenállása. Ezenkívül említést érdemel még, hogy az autó alja teljesen be van burkolva, hogy 120 km/h tempónál 2,6 centiméterrel lejjebb süllyed a karosszéria, illetve hogy a hűtőrács az aktuális felhasználási körülményeknek megfelelően képes nyitni/zárni a lamelláit.

A 95 kWh kapacitású akkumulátorcsomag az NEDC szabvány szerint mintegy 500 kilométeres hatótávolságot tesz lehetővé, de a gyakorlati hatótáv a várakozások szerint sokkal inkább 440 kilométer magasságában fog alakulni. A három villanymotor mintegy 430 lóerős teljesítménnyel rendelkezik, és a 150 kW-os szupergyors töltő megoldás révén akár fél óra alatt is komoly töltés táplálható a telepekbe.

Audi

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!