Csúcson a Bubi, bejött mint metrópótló

Közel 1600 járműből áll már a közbringaflotta.

  • hvg.hu hvg.hu
Csúcson a Bubi, bejött mint metrópótló

Az M3-as metró felújítása alatt az érintett szakaszokon lényegesen többen használják a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közbringarendszerét, a Mol Bubit.

A közlekedési társaság arról tájékoztatta a Világgazdaságot, hogy a metrópótlás vonzáskörzetében tavaly november és ez év áprilisa között az egy évvel korábbi időszakhoz képest 18,8 százalékkal 119 ezerre nőtt a bérlések száma. Ez igazolta a társaság várakozásait, amely már a rekonstrukció megkezdése előtt jelezte, hogy a rövidebb utakra valószínűleg sokan választják az almazöld kerékpárokat.

A közbringa-rendszer egyelőre folyamatosan bővül. A május végén átadott 126. gyűjtőállomás a budapesti Nyugati pályaudvarnál egyben a harmadik azok sorában, amelyeket magántőke bevonásával hoztak létre.

A közlekedési vállalatnak tavaly 62,4 millió forint bevételt hoztak a Bubira váltott jegyek és bérletek, az idén áprilisig pedig 10,3 milliót. A BKK korábban arról is beszámolt, hogy a rendszer fenntartása évente mintegy 260 millió forintba kerül, a kiadások több mint felét a Mol fizeti.

Autó, busz és vonat egyszerre: a Skoda reformálja meg a közlekedést?

Persze nem valami futurisztikus járműre kell gondolni, ami egyszerre vonat, autó és busz, hanem arra, hogy éppen olyan járművet használhatunk, ami a leginkább célszerű.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.