A
kocka Lada története 1980-ban kezdődött, amikor is piacra került az elődök modernizálásával létrejött
VAZ-2105, amit aztán két évvel később a nagyobb motorral szerelt VAZ-2107 követett. A 2105-ös típus mozgatásáról egy 1,3 literes soros négyhengeres motor gondoskodott, és a típus egészen 2010-ig gyártásban maradt.
Az orosz gyártó azonban egyetlen olyan kivitelű kocka Ladát sem készített, melyet olvasónk fotózott nemrégiben Mátraszentistvánon. Íme:
Jól látható, hogy a legális rendszámtábla nélküli különleges járművet terepezésre optimalizálták, hiszen jelentősen megemelték a kasztniját, illetve méretes terepgumikat és egyedi felfüggesztést kapott, a jelentős gázlómélységet biztosító, magason kivezetett egyedi légrendszerről nem is beszélve.
Ehhez képest vélhetően még az általunk nemrégiben alaposan letesztelt régi/új Lada Niva is gyengén szerepelne kemény terepen.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.