400 lóerős az Audi első villanyautója, de csak 8 másodpercig

Erőből nem szenved hiányt a négykarikás gyártó lokálisan zéró károsanyagkibocsátású SUV-ja, de a legnagyobb teljesítményét csak korlátozott ideig lehet lehívni.

  • hvg.hu hvg.hu
400 lóerős az Audi első villanyautója, de csak 8 másodpercig

Az Audi már hosszú hónapok óta azzal foglalkozik, hogy előzetesen felkeltse az érdeklődést első tisztán elektromos meghajtású modellje iránt. Ilyen megfontolásból küldte az utakra az Audi e-tron enyhén álcázott prototípusait, és ebből a célból osztotta meg már jó előre a nagy világgal, hogy ez lesz az iparág első olyan autója, mely hagyományos külső visszapillantótükör nélkül is rendelhető lesz.

Audi

A hivatalosan várhatóan szeptemberben az USA-ban leleplezendő újdonsággal kapcsolatban most újabb részleteket árult el a gyártó. Ezek szerint az Audi e-tronban két villanymotor kap helyet, melyek alaphelyzetben 355 lóerős teljesítményt és 561 Nm-es nyomatékot szabadítanak rá a kerekekre, legfeljebb 60 másodpercig. Azonban, ha D-ből S-be mozgatjuk a váltókart, akkor ebben a sportmódban 402 lóerő és 664 Nm áll a rendelkezésünkre, igaz csak rövid ideig, konkrétan 8 másodpercig.

A 0-100-as sprint kevesebb mint 6 másodpercig tart a divatterepjáróval, melynek végsebessége elektronikusan 200 km/h-ra van korlátozva. A szigorú WLTP teszt szerint egy feltöltéssel több mint 400 kilométer tehető meg az e-tronnal, melynek 95 kWh kapacitású akkumulátora akár 150 kW teljesítménnyel is tölthető.

Audi

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.