szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az Audi e-tron nem más, mint egy villanymotoros sportos SUV-modell, mely 2018 végén érkezik meg a kereskedésekbe. Addig pedig megtesz még 5 millió kilométert.

Az Audi a Genfi Autószalonon tárja először a nagyközönség elé első tisztán elektromos hajtásláncú személyautóját, az e-tront. Ez azonban még nem az új típus hivatalos leleplezése, hanem egyfajta kedvcsináló a néhány hónap múlva érkező sorozatgyártású modell előtt, íme:

Audi

A közúti forgalomban is felbukkanó prototípus nem klasszikus álcázással közlekedik, hanem kifejezetten számára kifejlesztett dizájnfólia segítségével utal elektromos technikájára. Az autó teljes oldalán különleges e-tron felirat húzódik, amely olyan hatást kelt, mintha áram folyna benne. Az "e" betű az első sárvédő magasságában a töltőcsatlakozó fedelét fogja körül, a szó szoros értelmében "felvillanyozva".

Audi

A nagyfeszültségű hálózatokat idéző narancsszínű elemek jelzik, hogy az Audi e-tron prototípus tisztán elektromos hajtással közlekedik, az autó alsó részét így váltakozó narancs és fekete szegmensek borítják. Az egyedi küszöbmotívumok színes betéteikkel jelzik, hol helyezkedik el az autó energiaközpontja, vagyis az akkumulátor.

A sorozatgyártás beindításig 250 ilyen kísérleti jármű közlekedik a világ útjain. Ezek 85 ezer üzemóra alatt több mint ötmillió kilométert teljesítenek – ezzel nagyjából 125 alkalommal kerülhetnék meg a Földet.

Audi

A sportos SUV-modell négy kontinensen futja tesztjeit. Legyen szó Skandinávia jegéről, Afrika forróságáról, Ázsia hegyvidékeiről, a Nürburgring-Nordschleife aszfaltcsíkjáról, a kínai metropoliszok araszoló forgalmáról vagy éppen az amerikai sugárutak világáról, a tisztán elektromos hajtásrendszerű SUV-modellnek extrém körülmények között kell bizonyítania képességeit.

A gyártó mindenfajta klímában, mínusz 20 Celsius-fok alatt éppúgy teszteli előszériás modelljeit, mint plusz 50 fok felett, emellett a töltéstechnikát is világszerte intenzív teszteknek vetik alá.

Audi

A 95 kWh kapacitású akkumulátorcsomag az NEDC szabvány szerint mintegy 500 kilométeres hatótávolságot tesz lehetővé, de a gyakorlati hatótáv a várakozások szerint sokkal inkább 440 kilométer magasságában fog alakulni. A három villanymotor mintegy 430 lóerős teljesítménnyel rendelkezik, és a 150 kW-os szupergyors töltő megoldás révén akár fél óra alatt is komoly töltés táplálható a telepekbe.

2020-ig két másik tisztán elektromos Audi is meg fog érkezni a kereskedésekbe. Az MLB platformos sportos SUV után egy négyajtós Gran Turismót és egy alsó-középkategóriás modellt dob majd piacra az ingolstadti székhelyű vállalat, melynek győri üzemében egy ideje már zajlik a villanymotorok gyártása.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!