A BMW szakemberei két éven át fejlesztették a technológiát, amely nemcsak elindulni, megállni és navigálni képes, de a kanyarokban még be is dönti a motort.
hvg.hu
Az önvezető autók fejlesztése kapcsán gyakran lehet olyan ellenérveket hallani, hogy a vezetés igazából élmény, és aki a volán mögé ül, az azért teszi, mert ez egyfajta szabadságot ad neki. Hasonlóképpen érvelnek a motorosok is, amikor arról van szó, hogy autó helyett mért a kétkerekű járművet választják. A BMW most csavart még egyet a történeten.
A BMW motorkerékpárokkal foglalkozó részlege két éven át dolgozott egy olyan technológián, amely képes a motort önállóan, emberi beavatkozás nélkül vezetni. A cég a napokban mutatta be az erre a célra átalakított R 1200 GS-t, amely elindulni, megállni és kanyarodni, sőt, a kanyardban a motort bedönteni is önállóan tudja.
A motorosoknak talán jó hír, hogy a BMW fejlesztői egyelőre nem tervezik, hogy önvezető technológiával ellátott motorokat dobjanak a piacra, bár kétségtelen, hogy a jelenlegi tesztek igen bíztatóak, így ez sem lenne meglepő. A szakemberek azért fejlesztették ki a kétkerekűt, hogy így vizsgálják meg, milyen biztonsági felszereléssel lehetne még kiegészíteni a jelenlegi járműveket.
Sűrű ősszel számol az a politikai agenda, amely Magyar Péter szerint a Karmelitából jutott el hozzá, és bár Kocsis Máté és a kormány is cáfolta, van benne valós dátum. Bár az október 23-i Békemenetről Csizmadia László főszervező nem tud, a HVG-nek nem is zárta ki, hogy lesz. A szeptember 21-i Harcosok Klubja-összejövetel lehet igaz, de a helyszín, a Budapest Aréna nem adhat felvilágosítást.