szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A BMW szakemberei két éven át fejlesztették a technológiát, amely nemcsak elindulni, megállni és navigálni képes, de a kanyarokban még be is dönti a motort.

Az önvezető autók fejlesztése kapcsán gyakran lehet olyan ellenérveket hallani, hogy a vezetés igazából élmény, és aki a volán mögé ül, az azért teszi, mert ez egyfajta szabadságot ad neki. Hasonlóképpen érvelnek a motorosok is, amikor arról van szó, hogy autó helyett mért a kétkerekű járművet választják. A BMW most csavart még egyet a történeten.

A BMW motorkerékpárokkal foglalkozó részlege két éven át dolgozott egy olyan technológián, amely képes a motort önállóan, emberi beavatkozás nélkül vezetni. A cég a napokban mutatta be az erre a célra átalakított R 1200 GS-t, amely elindulni, megállni és kanyarodni, sőt, a kanyardban a motort bedönteni is önállóan tudja.

A motorosoknak talán jó hír, hogy a BMW fejlesztői egyelőre nem tervezik, hogy önvezető technológiával ellátott motorokat dobjanak a piacra, bár kétségtelen, hogy a jelenlegi tesztek igen bíztatóak, így ez sem lenne meglepő. A szakemberek azért fejlesztették ki a kétkerekűt, hogy így vizsgálják meg, milyen biztonsági felszereléssel lehetne még kiegészíteni a jelenlegi járműveket.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!