szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Százalékosan is kimutatható, hogy mennyivel több a baleset a könnyűdrog engedélyezését követően.

Az amerikai IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) szervezet friss jelentése rávilágít arra, hogy arányaiban véve egyértelműen több a közlekedési baleset azokban az államokban, ahol engedélyezett a marihuána használata, mint a velük szomszédos, nem marihuána-párti államokban.

A tanulmány készítői Colorado, Nevada, Oregon és Washington baleseti adatait vetették össze a szomszédos államokkal, így például Idahóval, Montanával, Utahhal és Wyominggal. A szakértők a 2012 januárja és 2017 októbere közötti időszakot vizsgálták és olyan tényezőket is figyelembe vettek, mint például a lakosság nagysága, az időjárás, illetve a városi és vidéki lakók aránya.

Az IIHS adatai szerint az említett négy államban a marihuána engedélyezését követően 6 százalékkal nőtt a közúti balesetek száma, és hasonló, 5,2 százalékos növekedési adatot publikált nemrégiben a rendőrség is. "A marihuána engedélyezése negatív hatással van a közúti biztonságra" – jelentette ki David Harkey, az IIHS elnöke.

A kialakult helyzetről még tisztább képet lehetne kapni, ha minden államban konzisztens módon rögzítenék, hogy a vétkes sofőrök a baleset előtt fogyasztottak-e könnyűdrogot. A hatóságok dolga sem egyszerű, ugyanis az alkohollal ellentétben a THC akár napokkal, sőt hetekkel a fogyasztás után is kimutatható az emberi szervezetben.

Legutóbb Kanadában legizálták a marihuánát, mely országban október 17. óta a 18 évnél idősebbek közül bárki tarthat magánál 30 grammot belőle, sőt, a lakásában négy kannabisz növényt is termeszthet. Szerdán éjszaka ilyen hosszú sorok kígyóztak a marihuánát árusító kanadai boltok előtt:

Twitter

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!