Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"41732995-ee5e-431b-be89-461a2ffc874d","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"„Rövid időn belül” átadja az első Aero L–39 kiképzőgépet a cseh AERO Vodochody, és immáron van pár magyar pilóta, aki repülhet is a típussal.","shortLead":"„Rövid időn belül” átadja az első Aero L–39 kiképzőgépet a cseh AERO Vodochody, és immáron van pár magyar pilóta, aki...","id":"20250521_aero-vodochody-l-39-kikepzogep-elso-pilotak-sikeres-vizsga-magyar-honvedseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/41732995-ee5e-431b-be89-461a2ffc874d.jpg","index":0,"item":"0cfaeb91-fb3a-4540-8c10-968aaefd1dcf","keywords":null,"link":"/tudomany/20250521_aero-vodochody-l-39-kikepzogep-elso-pilotak-sikeres-vizsga-magyar-honvedseg","timestamp":"2025. május. 21. 16:31","title":"Levizsgáztak az első pilóták a Magyar Honvédség új generációs kiképzőgépein","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"12c629c9-e957-4ae3-8cfb-1fc69ee9d4ed","c_author":"Ford KKE Kft.","category":"brandchannel","description":"Az elektromos autózás fejlődésével ma már nem számít különlegességnek az elektromos áruszállítók használata. Az alábbiakban bemutatjuk, hogy miért nem helytállóak a villanyhajtású járművekkel kapcsolatos fenntartások – már ebben a szegmensben sem. ","shortLead":"Az elektromos autózás fejlődésével ma már nem számít különlegességnek az elektromos áruszállítók használata...","id":"20250520_fordmagyarorszag_elektrifikacio_flotta_elektromos_haszongepjarmu","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/12c629c9-e957-4ae3-8cfb-1fc69ee9d4ed.jpg","index":0,"item":"8762f0c3-3db7-483b-8c51-1573a3dff78b","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250520_fordmagyarorszag_elektrifikacio_flotta_elektromos_haszongepjarmu","timestamp":"2025. május. 21. 19:30","title":"Elektrifikáció a flottában? Mutatjuk a számokat és az érveket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Ford Közép- és Kelet-Európai Kft.","c_partnerlogo":"cc7ea449-d2a8-423d-ac2e-cc71c2f7b6d5","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"334e73d5-d6df-4d17-8445-bd7adf9b53e9","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Ha elfogadják a megfélemlítési törvényt, akkor lehet, hogy felhagy a videózással, és külföldre költözik.","shortLead":"Ha elfogadják a megfélemlítési törvényt, akkor lehet, hogy felhagy a videózással, és külföldre költözik.","id":"20250521_Pottyondy-Edina-Csak-az-maradt-hogy-takarodjanak-de-ez-tul-nagy-ambicio-egy-pici-lanynak-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/334e73d5-d6df-4d17-8445-bd7adf9b53e9.jpg","index":0,"item":"3ff28cdf-5651-43b3-872c-8f6238562e4d","keywords":null,"link":"/itthon/20250521_Pottyondy-Edina-Csak-az-maradt-hogy-takarodjanak-de-ez-tul-nagy-ambicio-egy-pici-lanynak-ebx","timestamp":"2025. május. 21. 08:58","title":"Pottyondy Edina: Csak az maradt, hogy takarodjanak, de ez túl nagy ambíció egy pici lánynak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"25b288a3-4482-40c5-92ff-cffa7dfa1eba","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A Cosmoprof Bologna 2025 nem csupán egy újabb szépségipari szakkiállítás volt – tökéletesen tükrözte, milyen gyorsan változik az iparág. Farkas Zsolt beszámolója.","shortLead":"A Cosmoprof Bologna 2025 nem csupán egy újabb szépségipari szakkiállítás volt – tökéletesen tükrözte, milyen...","id":"20250520_marketing-avolut-markahuseg-hianycikk-szepsegipar-marka-Cosmoprof-Bologna","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/25b288a3-4482-40c5-92ff-cffa7dfa1eba.jpg","index":0,"item":"2fca2314-c758-4636-97d2-b4e3e41f7280","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250520_marketing-avolut-markahuseg-hianycikk-szepsegipar-marka-Cosmoprof-Bologna","timestamp":"2025. május. 21. 07:37","title":"A márkahűség hiánycikk 2025-ben – állítják a szépségipari márkák a Cosmoprof Bolognán","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"89e1f42c-4321-4732-a9d9-0b92e8fc0305","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Fiat Tris az olasz márka első háromkerekű villanyautója.","shortLead":"A Fiat Tris az olasz márka első háromkerekű villanyautója.","id":"20250522_12-loeros-cuki-aprosaggal-rukkolt-elo-a-fiat-tres","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/89e1f42c-4321-4732-a9d9-0b92e8fc0305.jpg","index":0,"item":"3a00ee15-f2af-4507-8bd9-0bb21f56d071","keywords":null,"link":"/cegauto/20250522_12-loeros-cuki-aprosaggal-rukkolt-elo-a-fiat-tres","timestamp":"2025. május. 22. 07:59","title":"12 lóerős cuki aprósággal rukkolt elő a Fiat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b30ee661-7a2c-4025-8eff-24a5a8383995","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Jobb emésztés, szebb bőr, javuló közérzet – az interneten elkezdett terjedni, hogy varázslatos hatása van, ha egy teáskanál olívaolajjal indítjuk a napot. De mi ebből az igazság?","shortLead":"Jobb emésztés, szebb bőr, javuló közérzet – az interneten elkezdett terjedni, hogy varázslatos hatása van, ha...","id":"20250522_olivaolaj-reggel-hatasa-emesztes-fogyas-reflux","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b30ee661-7a2c-4025-8eff-24a5a8383995.jpg","index":0,"item":"5c45601b-21d7-40b8-b80b-96752125ad3a","keywords":null,"link":"/elet/20250522_olivaolaj-reggel-hatasa-emesztes-fogyas-reflux","timestamp":"2025. május. 22. 04:31","title":"Érdemes egy kanál olívaolajjal indítani a napot?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"95b786b8-ae06-400b-b23d-66c6a80c6bd6","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Már tart is a frissen bejelentett leépítés a jegybanknál, minden területről el fognak küldeni dolgozókat.","shortLead":"Már tart is a frissen bejelentett leépítés a jegybanknál, minden területről el fognak küldeni dolgozókat.","id":"20250522_varga-mihaly-matolcsy-mnb-leepites-kirugas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/95b786b8-ae06-400b-b23d-66c6a80c6bd6.jpg","index":0,"item":"26e136b7-94b5-456c-bd2e-d6045b2d5e40","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250522_varga-mihaly-matolcsy-mnb-leepites-kirugas","timestamp":"2025. május. 22. 11:24","title":"Megkérdezték Varga Mihályt, Matolcsy György embereit rúgja-e ki az MNB-ből","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3dee85a0-c965-4b31-bdb3-a9f4043c2911","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Számos problémát, betegséget előidézhetünk, ha feláldozzuk a kényelmet a divat oltárán.","shortLead":"Számos problémát, betegséget előidézhetünk, ha feláldozzuk a kényelmet a divat oltárán.","id":"20250521_kenyelmetlen-cipo-magassarku-hatasa-betegseg-lab-problema","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3dee85a0-c965-4b31-bdb3-a9f4043c2911.jpg","index":0,"item":"a4bceb80-b233-4a84-ae0e-88657c699a24","keywords":null,"link":"/elet/20250521_kenyelmetlen-cipo-magassarku-hatasa-betegseg-lab-problema","timestamp":"2025. május. 21. 05:31","title":"Lehet, hogy csinos, de a hatása pusztító – így teszi tönkre a lábunkat a kényelmetlen cipő","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Gondolta, hogy már 1974-ben is létezett a Mol Limo, vagy valami hasonló – videó
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Az elektromos autózás és a kocsimegosztás sem mai találmány.
A már akkoriban is hanyatló Nyugaton, közelebbről Amszterdamban hozták létre a "Witkar" – Whitecar, Fehérkocsi – nevű elektromos autómegosztó rendszert, amely az első ilyen elektromos autókat használó közösségi szolgáltatás volt. Egy holland látnok, Luud Schimmelpennink találta ki, hogy Amszterdam utcáin ezzel a módszerrel, mennyivel környezetkímélőbb módon és a dugókat csökkentve lehetne közlekedni.
A "Witkar" szolgáltatás 1974-ben indult el, majd elég hamar be is fuccsolt. Pedig, mint látható, nagyon ki volt találva, persze a kor akkori informatikai és ügyfélszolgálati eszközeivel.
Mint a videón látni, az előfizetők egy mágneskártyát kaptak, amivel nyitni-zárni lehetett a kocsit, majd telefonon betárcsázták a célállomást, amit leellenőrzött a rendszer, ezt követően pedig lehetett is vinni a kocsit.
Mint látható, a töltés is nagyon ötletesen, felsővezetékről történt a kisautók állomásain, nem kellett külön a csatlakozókkal vacakolni, automatizált volt a folyamat. A megérkezés után a rendszer egyszerűen elküldte az adatokat a központba, mennyit használták a kocsit.
A rendszer működtetéséhez legalább 3000 előfizető kellett volna a Witkar esetében, ami nagyon megelőzte a korát. Ma viszont Luud ötletét másolja az egész világ.