szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Toyota négykerék-hajtású hibridjében nem meglepő módon nincs mechanikus kapcsolat az első és a hátsó hajtás között.

A Toyota 1997-ben dobta piacra úttörő hibrid személyautóját, a Priust, mely azóta több már több generációt is megélt. A jelenleg az utakon futó legfrissebb negyedik generációs változat 2016-ban jött ki, és a Toyota most elérkezettnek látta az időt, hogy felvarrja a környezettudatos típus ráncait.
Toyota

A Los Angeles-i Autószalonon debütált Prius kapcsán a legfontosabb újdonság, hogy mostantól már világszerte elérhető belőle egy új összkerékhajtású változat, amit eddig csak Japában lehetett kapni. Az AWD-e típusjelzésben szereplő "e" betű könnyen kikövetkeztethető módon az elektromos szó rövidítése, vagyis arról van szó, hogy a hátsó kerekekre egy külön kis villanymotor adja a hajtást.

Toyota

Induláskor 10 km/h-s sebességig mindig aktív a hátsó elektromotor, e felett pedig 70 km/h-s tempóig akkor segít be a hajtásba, ha a rendszer úgy érzékeli, hogy az első kerekek tapadást veszítenek. Nem elhanyagolható szempont, hogy a különleges összkerékhajtást sikerült úgy megoldania a gyártónak, hogy közben nem csökkent sem az utastér, sem pedig a csomagtartó mérete. A Toyota szerint a vásárlóknak mintegy negyede rendeli majd összkerékhajtással a Priust.

Toyota

Az Európába 2019 elején megérkező aktualizált Prius új bi-LED fényszórókat, módosított lökhárítókat és átrajzolt hátsó lámpákat kapott, belül pedig gyorsabb fedélzeti számítógépre, illetve megnövelt méretű vezeték nélküli telefontöltőre lehetünk figyelmesek.

Toyota

 

Toyota

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!