szerző:
hvg.hu

A Toyota négykerék-hajtású hibridjében nem meglepő módon nincs mechanikus kapcsolat az első és a hátsó hajtás között.

A Toyota 1997-ben dobta piacra úttörő hibrid személyautóját, a Priust, mely azóta több már több generációt is megélt. A jelenleg az utakon futó legfrissebb negyedik generációs változat 2016-ban jött ki, és a Toyota most elérkezettnek látta az időt, hogy felvarrja a környezettudatos típus ráncait.
©

A Los Angeles-i Autószalonon debütált Prius kapcsán a legfontosabb újdonság, hogy mostantól már világszerte elérhető belőle egy új összkerékhajtású változat, amit eddig csak Japában lehetett kapni. Az AWD-e típusjelzésben szereplő "e" betű könnyen kikövetkeztethető módon az elektromos szó rövidítése, vagyis arról van szó, hogy a hátsó kerekekre egy külön kis villanymotor adja a hajtást.

©

Induláskor 10 km/h-s sebességig mindig aktív a hátsó elektromotor, e felett pedig 70 km/h-s tempóig akkor segít be a hajtásba, ha a rendszer úgy érzékeli, hogy az első kerekek tapadást veszítenek. Nem elhanyagolható szempont, hogy a különleges összkerékhajtást sikerült úgy megoldania a gyártónak, hogy közben nem csökkent sem az utastér, sem pedig a csomagtartó mérete. A Toyota szerint a vásárlóknak mintegy negyede rendeli majd összkerékhajtással a Priust.

©

Az Európába 2019 elején megérkező aktualizált Prius új bi-LED fényszórókat, módosított lökhárítókat és átrajzolt hátsó lámpákat kapott, belül pedig gyorsabb fedélzeti számítógépre, illetve megnövelt méretű vezeték nélküli telefontöltőre lehetünk figyelmesek.

©

 

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
Ma is az ügyészségen magyarázkodott Simonka György

Ma is az ügyészségen magyarázkodott Simonka György

Matolcsyék félmilliárdért vettek festményt

Matolcsyék félmilliárdért vettek festményt

Összetörték az értékes Zsolnay-szökőkutat Harkányban – videó

Összetörték az értékes Zsolnay-szökőkutat Harkányban – videó

"Felelősségérzetből" a 82 éves Berlusconi is indul az EP-választáson

"Felelősségérzetből" a 82 éves Berlusconi is indul az EP-választáson

A Golgotával nem jött be Orbánék erőpolitikája

A Golgotával nem jött be Orbánék erőpolitikája

Az egészségével játszik, aki sok túlórát vállal

Az egészségével játszik, aki sok túlórát vállal