A
Toyota 1997-ben dobta piacra úttörő hibrid személyautóját, a Priust, mely azóta több már több generációt is megélt. A jelenleg az utakon futó
legfrissebb negyedik generációs változat 2016-ban jött ki, és a Toyota most elérkezettnek látta az időt, hogy felvarrja a környezettudatos típus ráncait.
A Los Angeles-i Autószalonon debütált Prius kapcsán a legfontosabb újdonság, hogy mostantól már világszerte elérhető belőle egy új összkerékhajtású változat, amit eddig csak Japában lehetett kapni. Az AWD-e típusjelzésben szereplő "e" betű könnyen kikövetkeztethető módon az elektromos szó rövidítése, vagyis arról van szó, hogy a hátsó kerekekre egy külön kis villanymotor adja a hajtást.
Induláskor 10 km/h-s sebességig mindig aktív a hátsó elektromotor, e felett pedig 70 km/h-s tempóig akkor segít be a hajtásba, ha a rendszer úgy érzékeli, hogy az első kerekek tapadást veszítenek. Nem elhanyagolható szempont, hogy a különleges összkerékhajtást sikerült úgy megoldania a gyártónak, hogy közben nem csökkent sem az utastér, sem pedig a csomagtartó mérete. A Toyota szerint a vásárlóknak mintegy negyede rendeli majd összkerékhajtással a Priust.
Az Európába 2019 elején megérkező aktualizált Prius új bi-LED fényszórókat, módosított lökhárítókat és átrajzolt hátsó lámpákat kapott, belül pedig gyorsabb fedélzeti számítógépre, illetve megnövelt méretű vezeték nélküli telefontöltőre lehetünk figyelmesek.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.