szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az olasz gyártó legfrissebb sportkocsija nemcsak erősebb, hanem egyben könnyebb is az elődjénél.

A Ferrari 2015 elején a Genfi Autószalonon tárta a nagyközönség elé a szívómotoros 458 Italiát váltó turbómotoros 488 GTB-t, melynek az idei genfi összejövetelen debütál az utódja. Ez itt a vadonatúj F8 Tributo:

Ferrari

Az újdonság 3,9 literes biturbó V8-as erőforrása 50 lóerőnyi és 10 Nm-nyi pluszt kapott, így már 720 lóerőt, illetve 770 Nm-t szabadít rá a kerekekre. Vagyis pontosan annyit, mint a 488 GTB kőkemény sportverziója, a Pista. Míg utóbbi 3300-as, addig az újabb modell már 3250-es fordulatszámon leadja a maximális nyomatékát.

Ferrari

Az olaszok azt ígérik, hogy az F8 Tributo még hírből sem ismeri a turbólyuk fogalmát. A 0-100-as sprint 2,9 másodperc alatt abszolválható az új sportkocsival, vagyis 0,1 másodperccel gyorsabban, mint a 488 GTB-vel.

Ferrari

A 0-200-as szintidő 0,5 másodperccel soványodott, vagyis az F8 Tributo alig 7,8 másodperc alatt képes kilőni álló helyzetben 200 km/h sebességre. Összehasonlításképp, a Pista hasonló szintideje 2,85, illetve 7,6 másodperc.

Ferrari

Az aerodinamikai hatékonyságon 10 százalékot javítottak, a tömeg 40 kilogrammal csökkent (de a Pista még ennél is könnyebb 50 kilogrammal), a végsebesség 340 km/h. Az 1 330 kilogrammos sportkocsi új Ferrari Dynamic Enhancer-t (FDE+) kapott, ami most először a Manettino Race pozíciójában aktiválható, ezenkívül pedig a Side Slip Angle Control is frissült, immár a 6.1-es verziónál jár.

Ferrari

Az ikonikus 308 GTB és az F40 egyes részletmegoldásaival felvértezett, felfrissített utasterű Ferrari F8 Tributo élőben elsőként a jövő héten kezdődő Genfi Autószalonon lehet majd megtekinteni. A várható ár egyelőre ismeretlen.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!