szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Q4 e-tron egy kompakt kategóriás elektromos szabadidő-autó, amely 2020-ban már gyártásba kerül.

A nulla károsanyag-kibocsátású SUV az idei Genfi Autószalonon debütált koncepcióként, és ez az első Audi modell, melynek alapja a Volkswagen új MEB platformja – vagyis az a struktúra, amely a német konszernnél az új EV-k széles választékának alapjául szolgál, beleértve a Volkswagent, a SEAT-ot és a Skodát is.

Az új gyártási koncepcióhoz tartozóan ez a modell két elektromos motort kap: az egyik elöl 101 LE teljesítményű és 151 Nm nyomatéka van, a másik hátul 201 LE-s és 309 Nm nyomatékú.

Audi
Audi

A két elektromos motor együttesen 302 LE-s és 460 Nm nyomatékú, amely elegendő ahhoz, hogy a 0-100 km/h-t 6,3 másodperc alatt letudja, míg a maximális sebessége 180 km/h-ra korlátozott. Összehasonlításképpen, a nagyobb e-tron 402 lóerős és 663 Nm a nyomatéka, ezzel 5,5 másodperc alatt van százon álló helyzetből, és a maximális sebessége 200 km/h.

A Q4 e-tron koncepció 82 kWh-os akkumulátora az MEB-platform sík padlóján helyezkedik el, a lítium-ion egység 510 kilogrammot tesz ki, és maximálisan 125 kW-os töltéssel is tölthető lesz. Az autógyár azt állítja, „alig több mint 30 perc alatt” 80%-os töltöttség elérhető.

Audi
Audi
Audi

A jármű 4590 mm hosszú, 1900 mm széles, 1610 mm magas, ezzel a Q4 e-tron 310 mm-rel kisebb, 36 mm-rel szűkebb, 5 mm-rel alacsonyabb, mint az e-tron. Emellett a tengelytávja is 157 mm-rel rövidebb, mint az Audi első dedikált elektromos modellje, az e-tron, amelynek tengelytávja 2771 mm.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!