szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Zöld rendszámot minden további nélkül kaphat az új divatterepjáró, de az 1,5 millió forintos állami támogatást már elbukja.

Az Audi tavaly szeptemberben leplezte le első olyan modelljét, melyet a kezdetektől fogva villanyautónak terveztek. Az Audi e-tronra rögtön az első másfél hétben globálisan több mint 10 000 előrendelés érkezett, ami annak ismeretében mindenképpen elismerésre méltó, hogy az újdonság csak ezután, az októberi Párizsi Autószalonon volt testközelből megtekinthető.

Az Audi eredetileg azt ígérte, hogy a még szeptemberben sorozatgyártásba kerülő újdonság első példányait még 2018-ban átvehetik az első európai vásárlók. Most már tudjuk, hogy erre végül nem került sor, azonban jó hír, hogy az első e-tronok végre megérkeztek a kereskedésekbe és a típus a hazai konfigurátorba is bekerült.

©

Itthon legolcsóbban egész pontosan 28 096 210 forint ellenében lehet e-tronunk, mely összegért egy Basis modell lehet a miénk. A 19 helyett 20 colos kerekeken gördülő Advanced Exterieur kivitel alapára 28 949 650 forint. Az 1,5 millió forintos állami támogatás nem igényelhető ez e-tronra, ez ugyanis csak a 20 millió forintnál olcsóbb kocsikra jár.

A Tesla Model X és a Jaguar I-Pace riválisának tekinthető Audi e-tron 4,9 méter hosszú, 1,94 méter széles, illetve 1,62 méter magas, vagyis nagyobb, mint az ugyancsak nemrégiben leleplezett és koncepciójában nagyon hasonló Mercedes EQC.

©

Az opcionálisan immár hagyományos külső visszapillantótükör nélkül is rendelhető Audi e-tronban két villanymotor kapott helyet, melyek alaphelyzetben 360 lóerős teljesítményt és 560 Nm-es nyomatékot szabadítanak rá a kerekekre, legfeljebb 60 másodpercig. Azonban, ha D-ből S-be mozgatjuk a váltókart, akkor ebben a sportmódban 408 lóerő és 660 Nm áll a rendelkezésünkre, igaz, csak rövid ideig, konkrétan 8 másodpercig.

A 0-100-as sprint kevesebb mint 6 másodpercig tart a divatterepjáróval, melynek végsebessége elektronikusan 200 km/h-ra van korlátozva. A szigorú WLTP teszt szerint egy feltöltéssel több mint 400 kilométer tehető meg az e-tronnal, melynek 95 kWh kapacitású akkumulátora (EQC: 80 kWh) akár 150 kW teljesítménnyel is tölthető. Ebben az esetben 30 perc alatt 80 százalékosra tölthető a teljesen lemerült aksi, mely 2,28 méter hosszú, 1,63 méter széles, 34 centiméter magas és 700 kilogrammot nyom a mérlegen.

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

Az index.hu eddigi szerkesztősége lényegében megszűnt létezni, az ország elveszítette a legolvasottabb online felületét. Ez a független magyar sajtóra és a tájékozódás szabadságára mért eddigi legsúlyosabb csapások egyike. A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, hogy minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Halálos buszbaleset történt az M5-ösön

Halálos buszbaleset történt az M5-ösön

Nem volt elég biztonságos az étel, egy ideig nem üzemelt a Theo Papa

Nem volt elég biztonságos az étel, egy ideig nem üzemelt a Theo Papa

Halálos vasúti baleset történt Borsod megyében

Halálos vasúti baleset történt Borsod megyében