szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A csehek legnépszerűbb modellje alaposan megváltozott. Jönnek az elektromos meghajtású változatok és a digitális világ az utastérben.

Prágában mutatták be este a Mlada Boleslavban készülő újdonságot, amely komoly fejlődést mutat az előző generációhoz képest.

©

A limuzin és a kombi változat egyszerre mutatkozott be a cseh fővárosban. Az újdonság a Volkswagen MQB platformjára épül akárcsak a Volkswagen Golf.

A megújulás kapcsán 4669 mm hosszával az új Octavia limuzin 19 mm-rel hosszabb, mint elődje, míg a kombi 22 mm-rel lett hosszabb. A szélessége mindkét autónak 15 mm-rel növekedett, és a csomagtartó térfogata a kompakt osztályban továbbra is a legnagyobb: 600 liter, míg a kombi esetében 640 liter alapból.

©
©
©

Vizuálisan a legnagyobb változás, hogy a fényszóróháza ismét egy egységet alkot. Egyben új a hűtőrácsa és karcsúbb hátsó lámpákat kapott, valamint a mostani dizájnkódba illeszkedő Skoda feliratot a csomagtérfedélen. Újdonságnak számít az is, hogy már 19 colos kerekkel is rendelhető az Octavia.

A belső térben is elég komoly a megújulás, mert a két legfontosabb kijelző is digitális lett. A műszerfal panelje hasonló az új Golféhoz és magában foglalja az infotainment-rendszert és a szellőzőnyílásokat. A vezető előtti képernyő mérete 10.25 colos.

©
©
©

A  motorvariánsok közül a legérdekesebb a plug-in hibrid változat, ami egy 1.4 literes benzinmotor 156 lóerejét egy 75 kW-os elekrtomos motorral toldja meg és 13 kWh-s akkumulátorral rendelkezik, amely így 204 lóerő rendszerteljesítményű és 55 kilométert csak elektromosan is képes haladni. (Ennek egy hátránya van, a csomagtér 450 illetve 490 literre csökken a szedán illetve a kombi esetében.)

©
©
©

A másik érdekes hajtásvariáns, hogy az Octaviában is megjelenik az eTec nevű lágyhibrid rendszer, amely a 48 Voltos rásegítő hálózatot jelenti, amely a 1.5 literes 150 lóerős egységhez lett hozzáadva. Ezen túlmenően lesz még egy gázautós változat is, amelyben szintén az 1.5 literes motor jelenti az alapot, de itt 130 lóerőt teljesít a CNG-s hajtással.

A hagyományos motorkat az 1.0 literes háromhengeres jelenti 110 lóerővel, a 1.5 literes 150 lóerővel, míg a 2.0 literes változat már 190 lovas. A dízeleknél a 2.0 literes TDI lesz csak, viszont három teljesítményszinttel: 115, 150 és 190 lóerővel. Az RS változat ugyancsak ezzel a kétliteres dízellel érkezhet majd.

A hírek szerint nálunk jövő márciustól lehet majd először a kombit megvenni, míg a limuzin áprilisban érkezik.

©
©
©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Így találjon új munkaerőt három nap alatt

Így találjon új munkaerőt három nap alatt

A járvány a metróközlekedést is veszélyezteti

A járvány a metróközlekedést is veszélyezteti

Kásler Miklós elrendelte az egynapos sebészeti ellátások felfüggesztését

Kásler Miklós elrendelte az egynapos sebészeti ellátások felfüggesztését