szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Volkswagen népszerű kompaktja benzines, dízel, gázos, hibrid és plugin hibrid, 90-300 lóerős változatokban érkezik.

Megannyi véletlen vagy éppen szándékos kiszivárogtatást követően hivatalos formában is bemutatkozott a nyolcadik generációs Golf.
VW

Az elődjénél áramvonalasabb 8-as Golf kicsit hosszabb és enyhén keskenyebb lett, miközben a tengelytávolsága lényegében változatlan maradt. Alapáron jár a kormány mögötti 10,25 colos digitális műszeregység, a műszerfal közepén lévő érintőpanel alaphelyzetben 8,25 colos, felár ellenében pedig 10,25 colos képátlójú.

A legmodernebb vezetéstámogató rendszerekkel felvértezett és vadonatúj hatfokozatú kéziváltót kapott Golf német alapára várhatóan 18 500 euró, vagyis átszámítva mintegy 6,1 millió forint körül fog alakulni. Az első példányokat decemberben vehetik át a vásárlók, opcionálisan akár összkerékhajtással is.

VW

A benzines TSI motorok első körben négy változatban érhetők el a 8-as Golfban. Az 1 literes 3 hengeres egység 90 és 110 lóerős változatban készül, az 1,5 literes 4 hengeres motor pedig 130 és 150 lovas kivitelben rendelhető. Kicsit később érkezik három 2 literes 4 hengeres motor a GTI, GTI TCR és R modellek számára, valamint egy CNG-vel működő 1,5 literes TGI erőforrás is fel fog bukkanni a kínálatban.

Gázolajos TDI fronton egy 115 és egy 150 lóerős 2 literes 4 hengeres motor kerül az új Golfba első körben, aztán pedig érkezik a várhatóan 190 lóerős GTD is.

VW

A 48 V-os lágyhibridek eTSI néven érkeznek: a kizárólag hétfokozatú DSG automataváltóval szerelt környezettudatos modellek 110, 130 és 150 lóerős változatban rendelhetők. A plugin hibrid Golfok mostantól az eHybrid nevet viselik, és közös vonásuk az 1,4 literes TSI motor, a hatfokozatú DSG váltó, valamint a 13 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor.

Az alapmodell 204 lóerős, a sportos GTE pedig 245 lóerőt szabadít rá a kerekekre. Az elektromos hatótávokról egyelőre nem tett említést a gyártó, de Magyarországon várhatóan mindkét modell megkaphatja majd a számos kedvezménnyel járó zöld rendszámot.

Tisztán elektromos Golf nem lesz, a modell helyét a nemrégiben leleplezett Volkswagen ID.3 veszi át.

VW

 

VW
VW

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!