szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Lezárult a magyarországi támogatási program, amelynek révén csaknem 2800 elektromos autó vásárlását támogatták.

2015-ben fogadta el a kormány a Jedlik Ányos-tervet, amelynek részeként elindult az elektromos autók vásárlásának támogatási rendszere, elsőként 2,3 milliárd forintos kerettel 2016-ban. Ezt 2018 végén követte a program folytatása 3 milliárd forintos keretösszeggel. Ez a pályázat ért most véget, és összesen közel 2800 elektromos autót szereztek be ennek segítségével.

A zöld rendszámhoz kapcsolt támogatás szintén igen népszerű: az adókedvezmények, az ingyenes parkolás – mondta Kaderják Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) energia- és klímapolitikáért felelős államtitkára sajtótájékoztatón szerdán Budapesten. Hozzátette: kedvező helyzetben van Magyarország, 2020 januárjára több mint 16 ezer zöld rendszámú autó közlekedett az utakon, ami az egy évvel ezelőttihez képest több mint 60 százalékos növekedés.

Kiemelte, hogy dolgoznak a zöld rendszámhoz kapcsolt támogatási rendszer újjáalakításán is. Elmondása alapján úgy formálják át a támogatási rendszert, hogy még inkább az olcsóbb elektromos autók legyenek támogatottak. A kisebb és olcsóbb autók nagyobb támogatást kapnának.

„A következő hetekben fogunk jelentkezni a részletekkel. Azt, hogy a nagyértékű autókat támogassuk a szűkös forrásokból, kicsit luxusnak tartjuk” – idézi a Portfolio.hu az államtitkárt, aki szerint az eddigi 20 milliós értékhatár talán túlságosan magas volt.

Az államtitkár arról is beszélt, hogy meg kell vitatni, milyen értékhatárig indokolt még a támogatás. Ez alacsonyabb lehet, mint a jelenlegi maximális értékhatár, de döntés még nincs – fejtette ki.

A magyar energiapolitika kiemelt céljának nevezte a közlekedés zöldítését, és megjegyezte, hogy a károsanyag-kibocsátás csaknem egynegyedéért a közlekedés, főként a közúti közlekedés felelős. Határozott cselekvés nélkül 2030-ra a közlekedés lesz a legnagyobb üvegházhatásúgáz-kibocsátási szektor – figyelmeztetett.

A nemzeti buszstratégia keretében 36 milliárd forint támogatást biztosít a kormány a következő tíz évben környezetbarát, döntően elektromos buszok beszerzéséhez a 25 ezer lakosnál nagyobb településeken – ismertette. Ezzel 10 éven belül minden második busz környezetkímélő lesz a nagyvárosok tömegközlekedésében.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Elmaradt a Barcelona nagy megújulása a Fradi elleni BL-rajt előtt

Elmaradt a Barcelona nagy megújulása a Fradi elleni BL-rajt előtt

Felvásárolta az állam az egyik influenzaoltás teljes készletét

Felvásárolta az állam az egyik influenzaoltás teljes készletét

Homofób botrány középpontjában az észt belügyminiszter

Homofób botrány középpontjában az észt belügyminiszter