Ha gyorsan osztogatni kezdene a kormány, elfelejtenék a választók az elmúlt három évet?
Közeledik a választás, itt az idő, hogy a kormány valahogy jónak mutassa a gazdaság helyzetét. De van ennek bármi értelme?
Lezárult a magyarországi támogatási program, amelynek révén csaknem 2800 elektromos autó vásárlását támogatták.
2015-ben fogadta el a kormány a Jedlik Ányos-tervet, amelynek részeként elindult az elektromos autók vásárlásának támogatási rendszere, elsőként 2,3 milliárd forintos kerettel 2016-ban. Ezt 2018 végén követte a program folytatása 3 milliárd forintos keretösszeggel. Ez a pályázat ért most véget, és összesen közel 2800 elektromos autót szereztek be ennek segítségével.
A zöld rendszámhoz kapcsolt támogatás szintén igen népszerű: az adókedvezmények, az ingyenes parkolás – mondta Kaderják Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) energia- és klímapolitikáért felelős államtitkára sajtótájékoztatón szerdán Budapesten. Hozzátette: kedvező helyzetben van Magyarország, 2020 januárjára több mint 16 ezer zöld rendszámú autó közlekedett az utakon, ami az egy évvel ezelőttihez képest több mint 60 százalékos növekedés.
Kiemelte, hogy dolgoznak a zöld rendszámhoz kapcsolt támogatási rendszer újjáalakításán is. Elmondása alapján úgy formálják át a támogatási rendszert, hogy még inkább az olcsóbb elektromos autók legyenek támogatottak. A kisebb és olcsóbb autók nagyobb támogatást kapnának.
„A következő hetekben fogunk jelentkezni a részletekkel. Azt, hogy a nagyértékű autókat támogassuk a szűkös forrásokból, kicsit luxusnak tartjuk” – idézi a Portfolio.hu az államtitkárt, aki szerint az eddigi 20 milliós értékhatár talán túlságosan magas volt.
Az államtitkár arról is beszélt, hogy meg kell vitatni, milyen értékhatárig indokolt még a támogatás. Ez alacsonyabb lehet, mint a jelenlegi maximális értékhatár, de döntés még nincs – fejtette ki.
A magyar energiapolitika kiemelt céljának nevezte a közlekedés zöldítését, és megjegyezte, hogy a károsanyag-kibocsátás csaknem egynegyedéért a közlekedés, főként a közúti közlekedés felelős. Határozott cselekvés nélkül 2030-ra a közlekedés lesz a legnagyobb üvegházhatásúgáz-kibocsátási szektor – figyelmeztetett.
A nemzeti buszstratégia keretében 36 milliárd forint támogatást biztosít a kormány a következő tíz évben környezetbarát, döntően elektromos buszok beszerzéséhez a 25 ezer lakosnál nagyobb településeken – ismertette. Ezzel 10 éven belül minden második busz környezetkímélő lesz a nagyvárosok tömegközlekedésében.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
Közeledik a választás, itt az idő, hogy a kormány valahogy jónak mutassa a gazdaság helyzetét. De van ennek bármi értelme?
A filozófus nem hiszi, hogy Magyar Péter a liberális demokrácia helyreállításának bajnoka lesz.
Május vége óta többször is el kellett halasztani a misszió indítását.
A volt miniszter főtanácsadó lesz.
Szívbillentyű-megnagyobbodása volt a politikusnak.
Az egykori teniszező abban sem biztos, hogy egyáltalán beengednék az országba.
A főpolgármester szerint nagyon hiányzott a fővárosnak az a 10 milliárd, amit most visszakapnak.
Nagyot nőtt a civil áldozatok száma.
Felszólította Tel-Aviv és Haifa lakóit, hogy hagyják el a térséget.