Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"4b39ed71-7091-418c-ba4c-8dbf0835faf5","c_author":"Rácz Gergő","category":"360","description":"Jobb lenne a nagyobb kiszámíthatóság és ha kisebb terhek nehezednének az ágazatra, de jelenleg ezek a körülmények, így ehhez kell alkalmazkodnunk – véli Peter Roebben, aki 2025 elején vette át a K&H Bank vezérigazgatói posztját. Nem ismeretlen számára Magyarország: korábban már hét évet töltött itt vezető beosztásban. Vele beszélgettünk a K&H jelenlegi helyzetéről, a bankolás jövőjéről, a magyar piac sajátosságairól és arról, cél-e az, hogy bankja piacvezető legyen Magyarországon.","shortLead":"Jobb lenne a nagyobb kiszámíthatóság és ha kisebb terhek nehezednének az ágazatra, de jelenleg ezek a körülmények...","id":"20250506_hvg-interju-Peter-Roebben-KH-Bank-vezerigazgatojaval-gyorsitasi-szakasz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4b39ed71-7091-418c-ba4c-8dbf0835faf5.jpg","index":0,"item":"d35abd05-00d7-49fd-a06e-414afd704c7f","keywords":null,"link":"/360/20250506_hvg-interju-Peter-Roebben-KH-Bank-vezerigazgatojaval-gyorsitasi-szakasz","timestamp":"2025. május. 06. 11:30","title":"A készpénz nem tűnik el, de nem ezé a jövő – interjú Peter Roebbennel, a K&H Bank vezérigazgatójával","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"98a4a390-e0be-478c-825e-d986458f9684","c_author":"Balla István ","category":"elet","description":"A történelem majdnem mindig kötelező volt az érettségiken, de van néhány évfolyam, nagyjából a ma érettségizők nagyszüleinek korosztálya, amelynek nem kellett ebből a tárgyból vizsgáznia. ","shortLead":"A történelem majdnem mindig kötelező volt az érettségiken, de van néhány évfolyam, nagyjából a ma érettségizők...","id":"20250507_Amikor-eltoroltek-a-tortenelemerettsegit","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/98a4a390-e0be-478c-825e-d986458f9684.jpg","index":0,"item":"e0866602-3096-4b44-981b-7a9746f8e388","keywords":null,"link":"/elet/20250507_Amikor-eltoroltek-a-tortenelemerettsegit","timestamp":"2025. május. 07. 10:16","title":"Egy oktatási reform közel tíz évre eltörölte a történelemérettségit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"87c654da-77ff-4d68-82d2-c698cbac4737","c_author":"MTI","category":"elet","description":"A kormány szeretné megakadályozni, hogy az emberek ittasan üljenek a volán mögé, a taxisok nem elégedetttek a felvetett megoldással. ","shortLead":"A kormány szeretné megakadályozni, hogy az emberek ittasan üljenek a volán mögé, a taxisok nem elégedetttek a felvetett...","id":"20250507_Nem-akarnak-reszeg-embereket-szallitani-ket-napig-sztrajkolnanak-az-atheni-taxisok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/87c654da-77ff-4d68-82d2-c698cbac4737.jpg","index":0,"item":"4c75f6bf-b704-474d-b943-8c844c942ec1","keywords":null,"link":"/elet/20250507_Nem-akarnak-reszeg-embereket-szallitani-ket-napig-sztrajkolnanak-az-atheni-taxisok","timestamp":"2025. május. 07. 06:25","title":"Nem akarnak részeg embereket szállítani, két napig sztrájkolnának az athéni taxisok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"429c1137-5d7d-41b4-8241-7c3a6b79affb","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Németh Nikolett magyartanár úgy véli, a szövegértési feladatban szereplő interjú könnyen értelmezhető volt, a műveltségi tesztben szereplő példák pedig hasonlítottak a tavalyiakhoz.","shortLead":"Németh Nikolett magyartanár úgy véli, a szövegértési feladatban szereplő interjú könnyen értelmezhető volt...","id":"20250505_erettsegi-magyar-szaktanar-velemeny-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/429c1137-5d7d-41b4-8241-7c3a6b79affb.jpg","index":0,"item":"3700e4b4-6e39-4079-bb5b-982a6c90acbd","keywords":null,"link":"/itthon/20250505_erettsegi-magyar-szaktanar-velemeny-ebx","timestamp":"2025. május. 05. 16:08","title":"A szaktanárt is megizzasztotta a magyarérettségi egyik feladata","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"31c5c890-c90f-4ba7-9d85-8356ba8a39c3","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Fokozódik a „Signal-gate” az Egyesült Államokban, miután kiderült: egy hackernek szinte ujjgyakorlat volt feltörni a kormányzati körökben használatos üzenetküldő alkalmazást.","shortLead":"Fokozódik a „Signal-gate” az Egyesült Államokban, miután kiderült: egy hackernek szinte ujjgyakorlat volt feltörni...","id":"20250506_mike-waltz-volt-nemzetbiztonsagi-tanacsado-modositott-signal-alkalmazas-telemessage-hackeles","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/31c5c890-c90f-4ba7-9d85-8356ba8a39c3.jpg","index":0,"item":"8f6018e3-32ab-45c8-8c46-7592e9beb3aa","keywords":null,"link":"/tudomany/20250506_mike-waltz-volt-nemzetbiztonsagi-tanacsado-modositott-signal-alkalmazas-telemessage-hackeles","timestamp":"2025. május. 06. 09:07","title":"15 perc alatt feltörte egy hacker azt a Signal-klónt, amit Trump volt nemzetbiztonsági tanácsadója használ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"69344a93-88ad-4fc9-88af-e97718d1e821","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Még nem érte el a vámok hatása a luxusautópiacot, de óvatosak Maranellóban. ","shortLead":"Még nem érte el a vámok hatása a luxusautópiacot, de óvatosak Maranellóban. ","id":"20250506_Nagyon-jo-negyedeve-volt-a-Ferrarinak-megis-estek-a-reszvenyeik","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/69344a93-88ad-4fc9-88af-e97718d1e821.jpg","index":0,"item":"0ccd647a-3335-458e-81ab-c542537ac78e","keywords":null,"link":"/cegauto/20250506_Nagyon-jo-negyedeve-volt-a-Ferrarinak-megis-estek-a-reszvenyeik","timestamp":"2025. május. 06. 14:55","title":"Nagyon jó negyedéve volt a Ferrarinak, mégis estek a részvényeik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"25a40570-0c4a-4494-8214-727d4c61e8a4","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A lelkesedés persze érthető egy ilyen retró járgány visszatérésének hírére.","shortLead":"A lelkesedés persze érthető egy ilyen retró járgány visszatérésének hírére.","id":"20250507_Yugo-elektromos-auto-visszater","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/25a40570-0c4a-4494-8214-727d4c61e8a4.jpg","index":0,"item":"ab6b376e-695f-4dfb-9b3d-8db3bad18651","keywords":null,"link":"/cegauto/20250507_Yugo-elektromos-auto-visszater","timestamp":"2025. május. 07. 10:36","title":"Makett már van a visszatérő Yugóból, de nagyban már nehezebb lesz megvalósítani","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"88a37a6a-5d79-48cd-8374-fd6856ae7510","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Bárki is tette, tudta, mit csinál – mondta Óscar Puente.","shortLead":"Bárki is tette, tudta, mit csinál – mondta Óscar Puente.","id":"20250505_spanyolorszag-kabellopas-vasuti-kozlekedes-szabotazs","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/88a37a6a-5d79-48cd-8374-fd6856ae7510.jpg","index":0,"item":"ac95fea3-d421-4333-83c2-5c60d9e542ef","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250505_spanyolorszag-kabellopas-vasuti-kozlekedes-szabotazs","timestamp":"2025. május. 05. 15:32","title":"Kábellopás miatt volt vasúti káosz Spanyolországban, a közlekedési miniszter szerint szabotázs történt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Lassan a kocsik árának a felét adják az elektronikai összetevők
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Az autók egyre inkább guruló számítástechnikai eszközök.
A Deloitte nemzetközi pénzügyi tanácsadó cég tett közzé egy autóipari tanulmányt, amelyben azt írják, hogy míg 2004-ben az autók 25 százalékában volt csak légzsák, és alig 20 százalékukban volt menetstabilizátor, ezek jelenléte 2017-re elérte a 80 százalékot.
Mindezek többsége mostanra persze kötelező eleme is egy autónak, azonban összességében nem emelhetik meg túlzottan a végtermék árát. Ugyanakkor a Deloitte elemzése szerint, egy mai autó árának már 40 százalékát az elektronikai eszközei teszik ki, míg 2000-ben ez még csak 18 százalék volt.
A cég összegszerűen is megjelenítette, milyen értékben kerültek például félvezető áramkörök az autókba. 2013-ban ez 312 dollár volt átlagban, mára 400 dollár fölé emelkedett és 2022-re elérheti a 600 dolláros küszöböt is.
A növekedés üteme még gyorsulhat is annak fényében, hogy egyre több járműbe kerül félautonóm vezetési technológia is, amelyek költsége megemeli az elektronikai összetevők költségarányát egy autóban.