szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A közel 30 éves japán sportkocsi ezen változatából kevesebb mint 500 példány készült.

A Honda először 1989 februárjában, a Chicagói Autószalonon tárta a nagyközönség elé vadonatúj sportautóját, az NSX-et, mely azonnal osztatlan sikert aratott. Az első példányok 1990-ben Japánban találtak gazdára, és a típus egészen 2005-ig gyártásban maradt, a második generációs változat pedig csak 2016-ban látta meg a napvilágot.

Ma már egyre nehezebb jó állapotban lévő, relatíve szerény futásteljesítményű első generációs NSX-et találni, most viszont felbukkant egy ilyen, éppen új gazdára váró példány.

Classicdriver

A mellékelt fotókon látható autó ráadásul nem is akármilyen NSX, hanem egy limitált szériás NSX-R, egyenesen 1993-ból.

Classicdriver

1992 novembere és 1995 szeptembere között mindössze 483 NSX-R készült, kizárólag a japán piacra.

Classicdriver

A normál NSX-től eltérően az NSX-R-ben nincs hangrendszer, légkondicionáló, menetstabilizátor és pótkerék. Ennek, valamint a karbonkevlár Recaro sportüléseknek, illetve többek közt a könnyebb Enkei felniknek köszönhetően 120 kilogrammot sikerült lefaragni a kocsi tömegéből.

Classicdriver

Az alig 1 230 kilogrammos sportkocsi módosított váltót és futóművet kapott, gumijai pedig puhábbak a normál NSX-re szerelt abroncsoknál.

Classicdriver

Az eladásra kínált kívül vörös, belül fekete NSX-R eddig kevesebb, mint 50 ezer kilométert hagyott maga mögött. A 280 lóerős V6-os motorral szerelt Honda árcéduláján 300 ezer dolláros, vagyis átszámítva mintegy 93 millió forintos összeg olvasható.

Classicdriver

 

Classicdriver
Classicdriver
Classicdriver
Classicdriver
Classicdriver

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!