szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az összkerékhajtás nélküli zuffenhauseni elektromos autó kétféle akkumulátor kapacitással érhető el.

A Porsche 2019 szeptemberében leplezte le első villanyautóját, a Taycant, melynek Turbo S csúcsmodellje nem kevesebb, mint 761 lóerős teljesítményt, illetve 1 050 Nm-es nyomatékot szabadít rá az aszfaltra, és 2,8 másodperc alatt katapultál 0-ról 100-ra.

A kicsit szerényebb tudású Taycan Turbo 680 lóerős, illetve 850 Nm-es produkciót ad elő, az egészen mostanáig legolcsóbbnak számító Taycan 4S elektromos hajtáslánca pedig 530-571 lóerőt, illetve 640-650 Nm-es nyomatékot ad le.

És most megérkezett a minden korábbinál olcsóbb, gyengébb és összkerék- helyett hátsókerék-hajtással szerelt alapmodell, melyet egyszerűen csak Taycan néven forgalmaznak. Íme:

Porsche
Porsche

A legolcsóbb Taycan 408 lóerős teljesítményű, az akkumulátora pedig 79,2 kWh kapacitású.

Az újdonságból Performance Battery Plus változat is készül, ez a 476 lóerős kivitel egy 93,4 kWh kapacitású akkumulátorból nyeri a működéséhez szükséges energiát.

A WLTP-szabvány szerinti hatótáv rendre 431, illetve 484 kilométer.

Porsche
Porsche

Mindkét verzió 5,4 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/h-ra, a végsebességük pedig 230 km/h.

Az alapmodell maximum 225 kW-os töltési teljesítményt támogat, a nagyobb akkumulátoros verzió pedig akár 270 kW-tal is tölthető. Ez azt jelenti, hogy 5-ről 80 százalékra akár 22,5 perc alatt is feltölthetők a telepek.

Porsche
Porsche

Az európai kereskedésekbe március közepén megérkező újdonság alapára 83 250 euró (29,8 millió forint).

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!