Tetszett a cikk?

Az évtized végére az eladott BMW-járművek fele már teljesen elektromos lesz, de a német autógyár azt hangsúlyozza, a belső égésű motorokat csak akkor adja fel, ha arra már nem lesz igény a piacon – közölték a cég vezetői éves sajtókonferenciájukon. A rendezvényen bemutatták az autógyár első, teljesen elektromos hajtású sportkocsiját, az i4-et.

A BMW-t is megtépázta az autógyárakat súlyos helyzetbe hozó koronavírus-járvány, de 2020 negyedik negyedévében az autószegmens már kiemelkedő – 7,7 százalékos – üzemi eredményt ért el, és a bajorországi gyártó 2021-ben is hasonló, 6-8 százalékos eredményre számít. A BMW-, MINI- és Rolls-Royce-modelleket forgalmazó cég tavaly 2,325 millió autót adott át, ez 8,4 százalékkal kevesebb, mint egy évvel ezelőtt: BMW-ből 2,02 millió, MINI-ből 293 ezer, Rolls-Royce-ból pedig 3756 talált gazdára. A BMW-csoport 98,99 milliárd eurós forgalom mellett 3,86 milliárd adózott nyereséget ért el. A negyedik negyedévben elért gyors javulás elsősorban az egyik legfontosabb piacon, Kínában tapasztalt keresletnövekedésnek köszönhető.

Jól ment a csúcskategória

Kiemelkedően jól teljesített a felsőluxus-kategória: 115 ezer darab kelt el ezekből – főként a 7-es és a 8-as szériából, valamint az X7-esből – 12,4 százalékkal több, mint 2019-ben. Az elektromos autók is nagy számban keltek el, 192 662 elektromos BMW és MINI fogyott, 31,8 százalékkal több, mint 2019-ben. Európában az eladott járművek 15 százalékát tették ki az árammal hajtott járművek.  

„2021-et jól kezdtük, és a lehető leggyorsabban szeretnénk visszatérni a válság előtti szintekre” – mondta Oliver Zipse igazgatótanácsi elnök. A célok elérésében segíthet, hogy miután a közelmúltban bemutatták az iX SUV-modellt, a szerdai sajtótájékoztatón már ott volt a BMW első teljesen elektromos sportkocsija, az i4-es, amelyet a tervezettnél korábban, már az idén piacra dobnak. A többféle változatban a szalonokba kerülő i4-es hatótávolsága egy töltéssel 590 kilométer, a legerősebb, 530 lóerős motor 4 másodperc alatt gyorsítja fel a kocsit 0-ról száz kilométeres óránkénti sebességre.

A BMW szerint a két új modell mutatja azt az irányt, amely felé a bajor gyár haladni kíván elektromos járműveivel. A tervek szerint a következő tíz évben a BMW mintegy tízmillió elektromos járművek ad majd el.

Elektromos MINI-k

2023-ra a BMW-nek már 13 teljesen elektromos modellje lesz – s a MINI-kkel a 2030-as évek elejére teljesen áttérnek az elektromos hajtásra. A cég vezetői ugyanakkor hangsúlyozták, hogy a piactól függ, mikor hagynak fel a belső égésű motorok gyártásával: a BMW rugalmas marad, mert nem valószínű, hogy valamennyi piacon egy időben érnének meg a váltás feltételei. Zipse azt is hangsúlyozta, a vállalat készen áll arra is, ha a vásárlók az előrejelzettnél is gyorsabban fordulnának az elektromos hajtás felé. „Ha egyes piacokon csak az elektromos járműveket keresik, ezen igények kielégítésére is készek vagyunk” – mondta Zipse.

Fenntarthatósági célok

A cég figyelmet fordít a fenntarthatóságra is, 2030-ra negyven százalékkal kívánják mérsékelni a járművek átlagos károsanyag-kibocsátását. Ezzel párhuzamosam nyolcvan százalékkal csökkentik a gyártás során keletkezett szén-dioxid-mennyiséget, és ötödével kurtítják meg az ellátási lánc működtetése során levegőbe kerülő károsanyagok mennyiségét.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!