szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nemhogy 532 km/h-val nem mentek, de még csak 500-zal sem.

A világ leggyorsabb sorozatgyártású autójának címét birtokolni nem kis hírnevet jelent. Az olyan autógyártók, mint a Ferrari és a McLaren számára talán nem is olyan fontosak ezek címek, mint a kisebb műhelyek számára. A Koenigsegg, a Rimac, a Hennessy vagy a Bugatti autói mind megharcolják a magukét a címért.

Néhány éve bukkant fel a színen az 1750 lóerős SSC Tuatara, amely a közelmúltban nagy média visszhangot keltett, mert azt állították új sebesség rekordot állítottak fel. A rekorder, 500-590 millió forintos SSC Tuatara meghajtásáról egy 5.9 literes V8-as erőforrás gondoskodik és a jármű abszolút csúcssebessége saját méréseik szerint 331 mérföld/óra (532,93 km/h) volt Nevadában, míg az átlagtempója 508,73 km/h, ami két futam átlagát jelenti.

Röviddel a rekord után a futamról készült videót valósággal szétszedték, mondván valami nem stimmel vele. A Tuatara videóját a Koenigseggével összevetve és a Google Térképek adataival kiegészítve felmerült, hogy az autó nem tehetett meg akkora távolságot, amekkorát a gyártó állít, ráadásul a saját videójukon a kilométerórát kitakarták - írta akkor az esetről a Motor1.com. Most - kilenc hónappal később - az SSC egy Instagram-bejegyzésben elismerte, hogy messze jártak a rekordtól.

Mint írták elismerik, hogy még a 301 mérföld/órás sebességet (484 km/h) sem sikerült elérni. Hozzátették, nagyon nehéz volt szembenézni a kudarccal, de azon dolgoznak, hivatalosan és minden kétséget kizáróan átlépjék a 300 mph-s határt, ami 482 km/h-nak felel meg.  

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!