A legendás Peugeot 205 T16 Evolution mellett egy másik apró francia méregzsák is képviseltette magát a 80-as évek közepén megrendezett ralifutamokon. Ez pedig nem volt más, mint a B-csoportos Renault R5 Maxi Turbo, melyből a homologizációs előírások miatt utcai autókat is kellett készíteni.
Hat év alatt összesen 4 987 R5 Turbo készült, melyből 1 820 volt Turbo 1, illetve 3 167 Turbo 2 kivitelű, és az ezekből fennmaradt példányok manapság 30-50 millió forintos áron szoktak gazdát cserélni.

Renault 5 Turbo 2
Classicdriver
A Legende Automobiles most modern formában támasztotta fel a típust, mely konkrétan így mutat:
A kézzel készített karbon karosszériás kompakt méregzsák 16 colos első-, illetve 17 colos hátsó kerekeken gördül, az utat pedig nagyteljesítményű LED-es fényszórókkal világítja meg.
Az utastérben digitális műszeregységre, kétzónás automata klímára, sportülésekre és bukócsőre lehetünk figyelmesek.
A hátul elhelyezett 4 hengeres turbós benzinmotor teljesítménye kereken 400 lóerő, a menetteljesítményekkel és az árral viszont egyelőre még adós a gyártó.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.