szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az igen magas árat ezúttal nem a szalonállapot, hanem a versenytechnika indokolja.

Az 1966-os Év Autója Fiat 124-re épülő VAZ-2101-et 1970 és 1982 között gyártották Togliattiban. Az 1,2 literes benzinmotorra épülő Zsiguliból 1971-ben látott napvilágot a kombi kivitel, a VAZ-2102, mely egészen 1985-ig gyártásban maradt.

Egy 1978-as példány adja az alapját az alábbi fotókon látható autónak, mely jelenleg Oroszország legdrágább Ladája.

Auto.ru
Auto.ru

A 10 millió rubeles, vagyis mintegy 40 millió forintos áron kínált négykerekű portéka leginkább csak vonalaiban emlékeztet az eredeti kombi Zsigára.

Auto.ru
Auto.ru

A gyárinál kettővel kevesebb ajtóval rendelkező, sirályszárnyas és csővázas kocsit alaposan kiszélesítették.

Auto.ru
Auto.ru

Az alig 800 kilogrammos Ladát egy 300 lóerős Nissan SR20DET turbómotor hajtja, amely vélhetően némileg jobb menetdinamikát biztosít, mint a 60 lóerős eredeti erőforrás.

Auto.ru

 

Auto.ru
Auto.ru

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!