szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A polgármester szerint nem csak a helyiek kényelmét szolgálná az intézkedés.

A Terézvárosban nemrég bevezetetthez hasonló parkolási rendszerről tárgyal Budapest IX. kerületének önkormányzata csütörtökön. Baranyi Krisztina polgármester közlése szerint a vonatkozó előterjesztés értelmében

kizárólagos lakossági parkolóhelyeket hoznának létre Belső- és Középső-Ferencváros, valamint a József Attila-lakótelep közterületi várakozóhelyeinek 30 százalékán. Ezeken este 8 és reggel 7 óra között csak a kerületben lakók állhatnának meg.

Baranyi azt írta, hogy a lakótelepen már tavaly kezdeményeztek hasonló intézkedést, ám a Budapest Közút akkor még elutasította a tervet. „Mára azonban született megoldás. A Főpolgármesteri Kabinet által kidolgozott komplex csomag átültethető a IX. kerületre, és nem csak a helyiek kényelmét szolgálná, hanem többek közt enyhítheti az autók borzasztóan megnövekedett számából adódó környezeti károkat is” – írta.

A csomag részét képezi a helyiek számára fenntartott parkolási helyek biztosításán túl

  • a mozgáskorlátozottaknak szolgáló várakozóhelyek számának növelése,
  • a nagyobb forgalmú közlekedési csomópontokon, például az iskolák közelében Kiss&Ride (várakozni tilos) helyek kialakítása,
  • mobilitási pontok, ahol mérettől függően csak mikromobilitási járművek (kerékpár, roller, cargo-kerékpár), illetve közösségi autómegosztásban érintett nagyobb gépjárművek (autó, robogó) helyezhetőek el,
  • koncentrált rakodóhelyek, amelyeket a kereskedelmi létesítményekhez igazítanának, de nagy segítséget jelentenének a helyieknek is például költözés esetén.

„Ferencvárosban már létesítettünk lakossági parkolókat a pandémia alatt, azoknak a fenntartása viszont jelentős élőerőt kívánt a kerülettől, közteresek és parkolóőrök állandó jelenlétére volt szükség a lezárásnál. A fenti megoldás sokkal praktikusabb és olcsóbb Ferencvárosnak, mint a korábban alkalmazott módszer” – magyarázta Baranyi, hozzátéve: ha a képviselő-testület megszavazza az előterjesztést, akkor elindulhat a forgalomtechnikai tervek kidolgozása.

Csak tüneti kezelés a főváros autóproblémáira a belvárosi kerületek új parkolási rendszere

Terézvárosban már elkezdődött, több belvárosi kerületben pedig hamarosan érkezhet a parkolási reform, amely éjszakára a helyek egy részét kizárólag az ott lakóknak teszi elérhetővé. Bár a városrészek vezetői szerint jó az irány, azzal úgy tűnik, mind ők, mind a szakértők tisztában vannak, hogy Budapest ettől nem lesz élhetőbb: az autós forgalom bőven kinőtte a belváros kapacitásait.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!