Irán visszalőtt: Az amerikaiak katari bázisát érte rakétatámadás
Teherán kommunikációjából az olvasható ki, hogy szeretnék az ellenségeskedést ennyiben hagyni.
A Toyota, amely sokáig a hibridmegoldások híve volt a gépkocsihajtásokban, beadta a derekát és piacra lépnek az első tisztán elektromos - nem üzemanyagcellás - autójukkal.
Az egyerlőre igencsak szokatlan nevű Toyota bZ4X-et tavasszal mutatták be a világnak koncepció formájában, és most megérkezett az a változat is, amelyet ténylegesen gyártani fognak. Az újdonság mérete nagyjából megfelel a RAV4 modellének, ugyanakkor 8,5 centivel alacsonyabb nála, de a tengelytávja így is 16 centivel terebélyesebb. A jármű kabintere is igen modern koncepciójú, a műszerfal egy vékony 7 hüvelykes TFT képernyőből áll és mint látni, a Toyota is alkalmazza azt a szokatlan kormánykialakítást, amit a Tesla is használ már.
A Toyota bZ4X-et két változatban kínálják majd, alapesetben egy 150 kW-os (204 lóerős) teljesítményű villanymotor dolgozik kocsiban, amely az első kerekeket hajtja. A Toyota nem követi kifejezetten a mostanság szokásos teljesítmény-hajszolást, a kocsi így is 8,4 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/h-ra és 160 km/h-s maximális sebességgel haladhat.
Az összkerékhajtású változatban már két villanymotort használnak, amelyek mindegyike 80 kW teljesítményű, így a kombinált teljesítmény 160 kW, ami elegendő ahhoz, hogy 7,7 másodperc alatt gyorsuljon 0-100 km / h-ra. A maximális sebesség itt is 160 km/h, ahogyan az egyre általánosabb az elektromos autók esetében.
Mindkét változatot 71,4 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorok hajtják, ami, több mint 450 kilométeres hatótávolságot biztosít. 150 kW teljesítményű egyenárammal is lehet majd tölteni az autókat, így az akkumulátorkapacitásuk 80%-át 30 perc alatt felvehetik. Ezen kívül, opcióként napelemes tetőt is kínálnak majd a kocsihoz, ami tovább növelheti a hajtás hatékonyságát.
Különlegessége az autónak a mechanikus tengelykapcsoló nélküli kormányzás, amely itt jelenik meg először a Toyota autóiban. A rendszer a kormány és az első kerekek közötti mechanikus kapcsolat nélkül kormányozza a kerekeket, miközben képes kiszűrni a nem kívánt rezgéseket az abroncsok felől. Előnye még a gyártó szerint a nagyobb lábtér is, amit ez a rendszer enged az utastérben. Egyelőre azonban úgy hírlik ezt a megoldást Európában a műszaki engedélyeztetése miatt még nem teszik elérhetővé.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
Teherán kommunikációjából az olvasható ki, hogy szeretnék az ellenségeskedést ennyiben hagyni.
Bár a támadás meglepte a világot, voltak jól látható előjelei annak, hogy mire készül az Egyesült Államok.
Az elnökkel egyszer az irodájában, egyszer pedig Lengyelországban próbáltak végezni.
Új idegenrendészeti eljárás indul.
Orbán korábban azt mondta, ez tüdőn lőné a gazdaságot.
Karácsony Gergely ismét felhívta a figyelmet arra: önkormányzati rendezvényről van szó.
A Cargolux három Boeing 747-ese közvetlenül az iráni légtér előtt tűnt el a nyomkövető rendszerekből, és azóta sem tudni, hol vannak.