szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Igen érdekes megoldással tudják csak megelőzni, hogy lefagyjanak a váltók.

Igencsak régi vasúti vonal a Metra Commuter Rail Chicagónál, amelynek a zord közép-nyugati tél sok problémát okoz, hogy üzembiztos maradjon. A vonal a legforgalmasabb vasúti csomópont egész Chicagóban, napi több mint 350 vonat közlekedik normál üzem közben. A váltómechanizmusai a The Drive oldal szerint a legrégebbiek közé tartoznak, amelyeket az 1930-as években telepítettek.

Az ősi pneumatikus rendszert távolról, hatalmas sűrített levegős rendszeren keresztül üzemeltetik, ami viszont könnyen befagy a nagy hidegben, ezért, látványra mindenképpen elég különleges módszert alkalmaznak a jégképződés megelőzésére: a tüzet.

A lefagyások ellen a sínek mentén számos földgázégőt telepítettek, amelyben lényegében kempinggáz van. Amikor az időjárás úgy kívánja, a vonal kezelői bekapcsolják a gázt, kézzel meggyújtják az égőket és a körülményektől függően szabályozzák a gázáramlást.

A megoldás primitívnek tűnhet, de még így is lényegesen stabilabb megoldás, mint a jegesedési problémákra adott korábbi válasz, amely tűzzel is járt. Rögzített égők helyett a vasutasok kerozinos dobozokat gyújtottak meg, és hagytak a váltók mellett.  

A vonal kezelői abban bíznak, hogy lassan továbbléphetnek az ehhez hasonló megoldásoktól, ehhez sok millió dolláros beruházásra volna szükség, és még egy olyan forgalmú városban is, mint Chicago, úgy tűnik, ez nem megy gyorsan.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!