Véget ért a Passat limuzin karrierje, kikerült a konfigurátorokból

A modell karrierje lassan 50 éve indult, de a szabadidő-autók népszerűsége miatt az utóbbi időben erősen megcsappantak az eladásai.

  • hvg.hu hvg.hu
Véget ért a Passat limuzin karrierje, kikerült a konfigurátorokból

A Volkswagen Passat limuzin egy hosszú korszak meghatározó autója volt a német gyártónál, és mint ilyen, nálunk is az egyik legfontosabb üzleti autó. Ez a modell ugyanakkor az egyik leginkább változó szegmens szereplője mostanra, amely a legtöbbet veszít jelenlétben az SUV-okhoz képest. A wolfsburgi márka a napokban már ki is vette a rendelési listájából a hagyományos, négyajtós Passatot, egyedül a kombi változat maradt elérhető.

A Porsche Hungária, a Volkswagen magyarországi importőre a kérdésünkre elmondta, hogy rendelésről nem tudják már kiszolgálni azokat, akik ilyen autót vennének. A Passat limuzin természetesen nem csak nálunk tűnt el, hanem a szlovák, lengyel és más régiós országok kínálatából is.

Volkswagen 1973-ban dobta piacra az első Passatot, azt a modellt 1980-ig gyártották. A jelenleg az utakon futó aktuális generáció 2014-es, és 2019-ben érkezett meg belőle a ráncfelvarrt verzió.

Ami a modell jövőjét illeti, azt már tudni lehet, hogy Pozsonyban fog készülni, ott, ahol az új Skoda Superb is. Itt a Passatból csak kombit fognak gyártani, a Superbből egyelőre úgy hírlik megmarad a szedán és a kombi változat is.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.