szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Németországban jelentősen nagyobb a plugin hibridek és a villanyautók népszerűsége, mint az USA-ban.

A Deloitte legfrissebb felméréséből kiderül, hogy az amerikaiak 69 százaléka tisztán benzinnel vagy gázolajjal üzemelő új személyautó vásárlását tervezi. A vásárlók 17 százaléka szimpatizál a normál hibridekkel, a plugin hibridekre és a teljesen elektromos autókra pedig mindössze 5-5 százalékuk voksol.

A 25 országban több mint 26 ezer ember megkérdezésével készített tanulmány szerint a németek 49 százaléka tervezi benzines vagy dízel új személyautó vásárlását. A német vásárlók 18 százaléka választ normál-, 12 százaléka pedig külsőleg tölthető hibridet, miközben a villanyautók jelenleg körülbelül 15 százalékon állnak.

A belső égésű motoros kocsik népszerűsége Dél-Koreában a legalacsonyabb, ahol már csak a vásárlók alig több mint harmada, 37 százalék tervezi ilyen autó beszerzését. Ebben az országban 24 százalékon állnak a normál hibridek, 11 százalékon a plugin hibridek, illetve 23 százalékon az elektromos autók.

Mint kiderült, az elektromos autóktól elsősorban azért óvakodnak a vásárlók, mert nem elég nagy a hatótávuk, és mert nem elég fejlett a töltő-infrastruktúra.

ABB

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!