szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Lassan megszokhatjuk, hogy a teljesítmény az elektromos autókban kiváltképp csak az elektronika beállításain múlik.

A Mercedes-AMG szerdán bemutatta második tisztán elektromos modelljét, a hagyományos E-osztály méretében megjelent EQE szedánt. A típusból háromféle teljesítmény opció létezik az alap EQE 43 4Matic és az erősebb EQE 53 4Matic + változatok mellett még egy akár 687 lóerős verziót is lehet konfigurálni.

Az AMG EQE modellpaletta legszerényebb verziója a 43 4Matic, amelyben két villanymotor van, együttes teljesítményük 476 lóerő amellett, hogy a rendszer 858 Nm-es maximális nyomatékot kínál. 100 km/h-ra így 4,2 másodperc alatt gyorsul a kocsi, míg a maximális sebessége elektronikusan 210 km/h-ra van korlátozva.

Mercedes-AMG

Az AMG EQE 90,6 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátort kapott, amely körülbelül 500 kilométeres valós hatótávolságot kínál. Gyorstöltővel akár 170 kW-s teljesítménnyel is lehet tölteni, ami azt jelenti, hogy 15 perc alatt nagyjából 180 kilométerre elegendő áramot tud felvenni.

Az alapváltozat sem szerény, de még érdekesebb az AMG EQE 53 4Matic + modell, amely 626 lóerős kombinált teljesítmény és akár 950 Nm-es nyomaték leadására képes. Az erősebb AMG EQE 3,5 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, a maximális sebessége pedig 220 km/h. Mindez ráadásul még tovább fokozható, ha valaki áldoz az "AMG Dynamic Plus csomagra" is, amely 687 lóerőre növeli teljesítményt és kereken 1000 Nm nyomatékot. A 100 km/h-ra gyorsulás ekkor 3,3 másodperc, a maximális sebesség pedig 240 km/h-ra nő.

Mercedes-AMG
Mercedes-AMG
Mercedes-AMG

További érdekesség, hogy az AMG azt ígéri, hogy izgalmas hangot is adtak az autójuknak. Az EQE-ben speciális hangszórókkal és hangkezeléssel érik el, hogy sportos hangélményt is adjon az elektromos sportlimuzin. Az AMG természetesen nem csak a hangokról gondoskodott műszakilag, hanem átdolgozott futóművet és fékrendszert is adnak a normál EQE modellekhez képest. A féktárcsák például akár 440 milliméter átmérőjű karbon tárcsák is lehetnek elől, hatdugattyús féknyergekkel.

Mercedes-AMG
Mercedes-AMG
Mercedes-AMG
Mercedes-AMG

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!