Ahogy várni lehetett, elmaradt az áttörés Trump és Putyin csúcstalálkozóján
Az orosz elnök, aki alig négy órát töltött az USA területén, már el is utazott Moszkvába.
Nagyjából annyi idő alatt van százon a Macan GTS, mint amennyi idő elmondani, hogy ez tényleg egy olyan szabadidő-autó, ami majdnem úgy megy, mint egy Porsche 911-es.
A Macan a Porsche pénztermelő kínálatának talán leginkább szerethető tagja. Nyilván alapvetően a márkát első sorban a klasszikusaiért lehet kedvelni, de abból mára kizárólagosan nem lehetne megélni. Szükség volt annak idején a Cayenne-re, a Panamerára és a Macanra is, hogy a cég helyzete stabil legyen. Ez a három modell ugyanis az eladások háromnegyedét hozza minden évben.
Az SUV-k közül a Macan, amelynek neve az indonéz nyelvből ered, és kistigrist jelent, a Cayenne-nél még „porschésabb” darab is, amiben olyan vezetési élményeket lehet szerezni, mint kevés szabadidő-autóban. A sorozat most kapott frissítést és a háromtagú család: Macan, Macan S és Macan GTS egyszerre újult meg. (A Macan Turbo eltűnt, lényegében átnevezték GTS-re.)
A jelenlegi, második Macan-facelift alkalmával tehát a GTS verzió lett a csúcsmodell, megjegyzendő a korábbi "Turbótól" átvett, 440 LE-s V6-os benzines biturbó motoregységgel. Az pedig, hogy a további sorsa a modellsorozatnak, hogyan alakul még nem teljesen látható, ugyanis 2023-ban már ebből a modellből is jön az elektromos verzió, sőt leginkább arról van szó, hogy csak elektromos változatban marad.
A Macan legnagyobb előnye továbbra is, hogy nem ülünk túl magasan benne, inkább hagyományos utazóautónak érződik, mint szabadidő-járműnek. Mindez jó néhány vevő számára már elég ahhoz, hogy megnyíljon a vastag pénztárcájuk, mert azért sokkal kényelmesebb benne elhelyezkedni, mint akár egy Panamerába, mélyen belesüppedve.
Megjelenésében a frissített Macan természetesen hozza a Porsche klasszikus, de mindig megújuló stílusát.
Fontos és lényegi nóvum, hogy a kezelőszervek már itt is digitalizáltak többségében, eltűntek a fizikai gombok. Szerencsére a műszerfal maradt hagyományosan kijelzővel, ami itt mindenképpen jó választás. Külsőleg is változott sok minden persze, de kardinálisan nem alakult át a megjelenés. Átszerkesztették az első lökhárítót, ami a GTS esetében fekete díszítő elemeket kap, akárcsak hátul a diffúzor. A megjelenés különben is különösen feltűnő ebben a "Carmine Red" színben, a 21-es kerekekkel, amelyeken hátul 295 milliméter széles abroncsok feszülnek.
A motortérben a 2.9 literes duplaturbós hathengeres motor 550 Nm-es nyomatékot tud 1800-5600-as fordulatszám között. Hivatalosan, rajtprogrammal 4,1 másodperc alatt van 100-on a sportos Chrono csomaggal, és a 200 km/h-t is csak 16,9 másodperc elérni, a rohanás vége pedig óra szerint 272 km/h-s sebességnél van. A GTS verzió elég jól mossa el a határokat egy vérbeli sportkocsi és egy SUV között. Ha nem is durrog annyira a kipufogó, mint egy vérmesebb sportmodellje akár az Audinak, de érezhetően a képességeknek nincs hiánya.
A kormányon ott a „Booster” gomb is, amely 25 másodperc erejéig extrém módon hajtja meg a turbót. A rugalmasságra ilyenkor jellemző adat, hogy 80-ról 120-ra nagyjából 3 másodperc felgyorsulni. A Porsche kormányzása, futóműve Sport módban pedig már annyira feszes, hogy talán egyeseknek – főleg az utasoknak persze – túlzottan nyersnek is tűnik az úton.
A Porsche Macan GTS árazása tükrözi azt az exkluzivitást, amit a csúcsmodell képvisel, mert a 36 millió forintos alapár bizony nem szerény. Ugyanakkor, ha nem vagyunk ennyire ínyencek, a másik hathengeres, a Macan S, 30 milliónál indul magyarországi forgalomba helyezés esetén, és azért az is elég acélos, a 380 lóerejével.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
Az orosz elnök, aki alig négy órát töltött az USA területén, már el is utazott Moszkvába.
Az együttműködés fontosságát hangsúlyozták, ám részleteket egyikük sem árult el. Trump viszont már Vlagyimirnek hívja a „nagyszerű politikusnak” nevezett orosz vezetőt.
A szakemberek érdeklődve figyelték, miként viselkedik az amerikai és orosz elnök a tárgyalásuk előtt.
A hidegfront északnyugat felől érkezik, de majd csak az éjjeli órákban.