szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Kitartanának a benzinmotor mellett, de az EU-s szabályozások egyértelműen villanyautó irányba terelnek minden gyártót.

A Porsche 2014-ben leplezte le a nagyméretű SUV-ok piacán versenyző Cayenne kisebb testvérmodelljét, a Macant, mely 2018-ban és idén nyáron is egy komolyabb ráncfelvarráson esett át. A típusból az idei év első felében 43 618 példány fogyott, vagyis alig kevesebb, mint a bestseller Cayenne-ből, melyből 44 050 darabot adtak el.

A világszerte jól fogyó Macan jövője egyértelműen biztosított, de az érkezőben lévő új generáció nagyon más lesz, mint a mostani. Sebastian Staiger a Porsche egyik vezetője elárulta, hogy minden valószínűség szerint 2024-től már nem készül majd benzinmotoros Macan, melynek hátterében könnyen kikövetkeztethető módon az egyre szigorodó európai károsanyag-kibocsátási normák állnak.

Porsche

Ezt megelőzően, várhatóan 2022-2023-ban debütál majd az első tisztán elektromos hajtásláncú Macan, mely az új PPE (Premium Platform Electric) alapokra épül.

A szegmens legsportosabb modelljének ígért Macan EV átlag feletti menetdinamikával, komoly hatótávval és szupergyors töltési megoldással fog rendelkezni. Az újdonság a Taycanéhoz hasonló 800 V-os technikára épül.

A villany-Macan prototípusait már javában tesztelik
Porsche

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!