szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Fény derült a bZ4X típusjelzésű elektromos szabadidő-autó árára.

A hibrid autók gyártása terén több évtizedes múlttal rendelkező Toyota igen későn, tavaly ősszel jelentette be első igazi elektromos autóját, a bZ (beyond Zero) sorozat első modelljét, a bZ4X-et, amely egyelőre még nem szerepel a gyártó hazai konfigurátorában, de a német alapárára már fény derült.

A Toyota bZ4X-ért alaphangon 47 490 eurót, vagyis átszámítva mintegy 16,9 millió forintot kell fizetni, és az első példányokat az ígéretek szerint valamikor az év közepén vehetik majd át a megrendelők. A Tesla-szerű futurisztikus kormánnyal szerelt példányok várhatóan csak 2023-ban fognak megérkezni.

László Ferenc

A Subaruval közösen elsőként célirányosan villanyautónak kifejlesztett, e-TNGA platformos újdonság 4,69 méter hosszú, 9 centiméterrel hosszabb a különböző benzines és hibrid hajtásláncokkal szerelt aktuális RAV4-nél, a magassága azonban 8,5 centiméterrel elmarad azétól.

Az 1,85 méter széles és 1,65 méter magas, akár 20 colos kerekekkel szerelt szabadidő-autó tengelytávja 2,85 méter, ami garanciát jelent a tágas utastérre. A csomagtartó 452 literes, elöl nem alakítottak ki kiegészítő rakteret.

László Ferenc

Az 1,9 tonnás alapmodell elsőkerék-hajtású, 204 lóerős teljesítményű, illetve 265 Nm nyomatékú, ami 8,4 másodperces 0-100-as gyorsulást tesz lehetővé. Az autó végsebességét 160 km/h-ra korlátozták, egy feltöltéssel nagyjából 450 kilométert tud megtenni.

A 71,4 kWh kapacitású vízhűtéses akkumulátor 10 év használatot követően az ígéretek szerint mindössze 10 százalékot fog veszíteni a kapacitásából. A tervezők kiemelt figyelmet szenteltek a bZ4X hidegállóságának, és azt állítják, hogy a riválisainál sokkal jobban teljesít majd 0 Celsius-fok alatti hőmérséklet mellett.

László Ferenc

A 100 kilogrammal nehezebb összkerék-hajtású, duplamotoros változatot a Subaru mérnökei hangolták úgy, hogy akár keményebb terepviszonyok mellett is jól teljesítsen. Ez a 218 lóerős, illetve 336 Nm-es nyomatékú kivitel 7,7 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100-as tempóra, és a végsebessége szintén 160 km/h-ra van korlátozva.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!