szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Porsche Taycan esetében télen akár 20 százalékkal is rövidebb lehet a hatótáv, mint nyáron.

A What Car? munkatársai fogtak néhány elektromos autót, és összehasonlították azok téli hatótávját az előző nyári szezonban mért értékekkel.

A legnagyobb különbséget a 83,7 kWh-s akkumulátorral szerelt Porsche Taycan 4S esetében jegyezték fel, melynek hatótávolsága a kedvezőtlen külső hőmérséklet miatt 450-ről 358 kilométerre csökkent, ami mintegy 20 százalékos visszaesést jelent.

A 88 kWh-s Ford Mustang Mach-E télen csak 395 kilométert tudott megtenni egy töltéssel a nyáron regisztrált 483 kilométerrel szemben, ami 18 százalékos csökkenésről tesz tanúbizonyságot.

László Ferenc

Az 58 kWh-s teleppel rendelkező Skoda Enyaq iV hatótávja közel 16 százalékkal mérséklődött, a cseh SUV 331 helyett csak 278 kilométerre volt képes egy töltéssel a téli hidegben.

A 42 kWh-s elektromos Fiat 500 hatótávolsága 224-ről 189 kilométerre csökkent a villanyautók számára nem éppen optimális körülmények mellett, ami körülbelül 15 százalékos csökkenést jelent. Érdekesség, hogy az olasz kisautó hivatalos WLTP-hatótávja 317 kilométer.

László Ferenc

A tesztek a sok esetben feláras hőszivattyú hasznosságára is rávilágítottak. Míg a hőszivattyús modellek hatótávja átlagosan 25,4 százalékkal maradt el a gyártók által megadott értékekhez képest, addig az e nélküli típusok esetében a csökkenés mértéke elérte a 33,6 százalékot.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!