Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"bde7c86f-e4fe-49ad-b003-16cd1794bc3d","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A miniszterelnök a gyalogosok testi épségét veszélyeztette a Kunigunda utcánál Gergely Bálint rákosmenti képviselő szerint, amikor kisbusza a szembejövő sávba hajtott.","shortLead":"A miniszterelnök a gyalogosok testi épségét veszélyeztette a Kunigunda utcánál Gergely Bálint rákosmenti képviselő...","id":"20250414_momentum-orban-viktor-miniszterelnok-ellenzek-mtva-szekhaz-kunigunda-utca-tuntetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bde7c86f-e4fe-49ad-b003-16cd1794bc3d.jpg","index":0,"item":"7c6d8579-6ad7-45b9-b182-59317086bad6","keywords":null,"link":"/itthon/20250414_momentum-orban-viktor-miniszterelnok-ellenzek-mtva-szekhaz-kunigunda-utca-tuntetes","timestamp":"2025. április. 14. 11:23","title":"A Momentum feljelentette Orbán Viktort közúti veszélyeztetésért","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"80ff5446-d84d-4082-9430-887e6d44dee5","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Könnyen találkozhatnak szexuális jellegű tartalmakkal, és felügyelet nélkül kapcsolatba léphetnek felnőttekkel.","shortLead":"Könnyen találkozhatnak szexuális jellegű tartalmakkal, és felügyelet nélkül kapcsolatba léphetnek felnőttekkel.","id":"20250414_roblox-jatekplatform-veszelyek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/80ff5446-d84d-4082-9430-887e6d44dee5.jpg","index":0,"item":"854a6e5e-3973-4876-96c1-fd8ef4d1acd4","keywords":null,"link":"/elet/20250414_roblox-jatekplatform-veszelyek","timestamp":"2025. április. 14. 14:26","title":"Nincsenek biztonságban a gyerekek a Robloxon egy felkavaró kutatás szerint","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"88667923-0ae4-4478-9ad3-a62e4d00c5bd","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A Slovan Bratislava szurkolóinak élőképén Magyarország helyett Mongólia szerepel.","shortLead":"A Slovan Bratislava szurkolóinak élőképén Magyarország helyett Mongólia szerepel.","id":"20250413_dunaszerdahely-dac-slovan-bratislava-szlovakia-magyargyulolet-foci","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/88667923-0ae4-4478-9ad3-a62e4d00c5bd.jpg","index":0,"item":"042bbf99-8fe5-4064-b9c6-83584187b51e","keywords":null,"link":"/elet/20250413_dunaszerdahely-dac-slovan-bratislava-szlovakia-magyargyulolet-foci","timestamp":"2025. április. 13. 18:48","title":"Panaszt tett a DAC a Slovan-szurkolók magyarellenes koreográfiája miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8e2be03b-989b-4a7c-a0aa-f2d27e5af526","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"A miniszterelnök milliárdos veje szerint „mi, magyarok kitalálásban és megvalósításban zseniálisak vagyunk, csak eladni nem tudunk”.","shortLead":"A miniszterelnök milliárdos veje szerint „mi, magyarok kitalálásban és megvalósításban zseniálisak vagyunk, csak eladni...","id":"20250414_tiborcz-istvan-bdpst-szalloda-konferencia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8e2be03b-989b-4a7c-a0aa-f2d27e5af526.jpg","index":0,"item":"6145e6cb-3dc7-4c01-b54f-c6303bc01840","keywords":null,"link":"/kkv/20250414_tiborcz-istvan-bdpst-szalloda-konferencia","timestamp":"2025. április. 14. 21:06","title":"Tiborcz István szerint az értékteremtés olyan, mint a hagyma","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"99ac080e-7d48-4f2b-992f-90e608f1c048","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Hadházy Ákos szerint csak a Louis Vuitton-kiskosztüm került majdnem kétmillió forintba, amit aznap este viselt Mészáros Lőrinc felesége.","shortLead":"Hadházy Ákos szerint csak a Louis Vuitton-kiskosztüm került majdnem kétmillió forintba, amit aznap este viselt Mészáros...","id":"20250413_Varkonyi-Andrea-Meszaros-Lorinc-Operettszinhaz-Hofeherke-tamogatas-Pro-Filii-Alapitvany-Hadhazy-Akos-Louis-Vuitton-ruha","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/99ac080e-7d48-4f2b-992f-90e608f1c048.jpg","index":0,"item":"4d07b7bc-2a3c-4e24-9cf3-9ceadb08d341","keywords":null,"link":"/elet/20250413_Varkonyi-Andrea-Meszaros-Lorinc-Operettszinhaz-Hofeherke-tamogatas-Pro-Filii-Alapitvany-Hadhazy-Akos-Louis-Vuitton-ruha","timestamp":"2025. április. 13. 09:41","title":"Várkonyi Andrea négymilliós outfitben mehetett jótékonykodni az Operettszínházba","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"98fd5bb6-f2ef-48ac-9bfe-ca5e4db00985","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Állítólag korábban is volt már olyan ügyük, ami miatt vizsgálatot kellett indítani, egyik gépül például a hatóságok szerint alkalmatlan volt a repülésre. ","shortLead":"Állítólag korábban is volt már olyan ügyük, ami miatt vizsgálatot kellett indítani, egyik gépül például a hatóságok...","id":"20250414_A-hat-embereletet-kovetelo-helikopterbaleset-utan-beszunteti-mukodeset-az-uzemelteto-ceg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/98fd5bb6-f2ef-48ac-9bfe-ca5e4db00985.jpg","index":0,"item":"136f5177-938b-4f5b-81ea-3a25123faa7d","keywords":null,"link":"/vilag/20250414_A-hat-embereletet-kovetelo-helikopterbaleset-utan-beszunteti-mukodeset-az-uzemelteto-ceg","timestamp":"2025. április. 14. 08:46","title":"A hat emberéletet követelő helikopter-baleset után beszünteti működését az üzemeltető cég","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"14eeb555-4e3e-46ec-b425-9364a53b53ec","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A Columbia Egyetemtől korábban 400 millió dollárt vontak volna el, ha nem teljesítik a kormányzati követeléseket. ","shortLead":"A Columbia Egyetemtől korábban 400 millió dollárt vontak volna el, ha nem teljesítik a kormányzati követeléseket. ","id":"20250413_Harvard-Egyetem-professzorok-per-Trump-kormanyzat-9-milliard-dollar-tamogatas-felulvizsgalat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/14eeb555-4e3e-46ec-b425-9364a53b53ec.jpg","index":0,"item":"a1e727f3-b056-48d8-8b31-73737b44d14b","keywords":null,"link":"/elet/20250413_Harvard-Egyetem-professzorok-per-Trump-kormanyzat-9-milliard-dollar-tamogatas-felulvizsgalat","timestamp":"2025. április. 13. 13:47","title":"A Harvard Egyetem professzorai beperelték a Trumpékat, mert 9 milliárdos támogatáscsökkentéssel zsarolják őket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fe49a751-899e-49b3-91cd-cbe6a3368993","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Világszerte elérhetetlenné vált a One UI 7-es frissítés, miután a Samsung átmenetileg visszavonta azt.","shortLead":"Világszerte elérhetetlenné vált a One UI 7-es frissítés, miután a Samsung átmenetileg visszavonta azt.","id":"20250414_samsung-galaxy-oneui7-frissites-felfuggesztes-hiba","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fe49a751-899e-49b3-91cd-cbe6a3368993.jpg","index":0,"item":"9d5ab3ea-7798-4599-8d05-9c2c336f5169","keywords":null,"link":"/tudomany/20250414_samsung-galaxy-oneui7-frissites-felfuggesztes-hiba","timestamp":"2025. április. 14. 16:03","title":"Egy súlyos hiba miatt szünetel a Samsung mobilok nagy frissítése","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Kipróbáltuk, hogy milyen a gyakorlatban a Taycan enyhén terepkombisra hangolt új változata, ezenkívül pedig azt is megnéztük, hogy mit tud az első tisztán elektromos Porsche csak hátul hajtó alapmodellje.
A Porsche 2019 őszén mutatta be első villanyautóját, a Taycant, melynek hallatán sokan kapásból temetni kezdték az addig benzinmotoros sportkocsikban erős német márkát. És tették ezt nagyon helytelenül, ugyanis a Taycan is egy hamisítatlan Porsche lett, melyből a koronavírus által sújtott 2020-ban kapásból mintegy 20 ezret adtak el. Idén pedig már az első 6 hónapban elkelt belőle ez a mennyiség.
A Taycan tehát jött, látott és győzött, de a zuffenhauseniek továbbra sem ülnek a babérjaikon. Nemrégiben ugyanis bemutatták a típus enyhén terepesre hangolt sportkombi változatát, és egy ideje már a leggyengébb és legolcsóbb modellváltozat is elérhető. A két újdonságot Prága közelében próbáltuk ki.
Taycan Cross Turismo
László Ferenc
Taycan
László Ferenc
Taycan Cross Turismo
A Porschénál úgy gondolták, hogy a nem túl nagy csomagtartó és a szuperalacsony építési mód egyeseket talán elriaszt a Taycan megvásárlásától, így megalkották a Cross Turismo változatot. Jelen esetben egy olyan autóhoz van szerencsénk, melyet a gyártója hivatalosan a CUV-ok (Compact Utility Vechicle) közé sorol, és amely csak leheletnyire hajaz a kombikra, illetve a szabadidő-autókra.
Az újdonságot a fényezetlen kerékjáratív ívekről, a kicsit nagyobb hasmagasságról és a dobozosabb hátsó traktusról lehet megismerni. A 19-21 colos egyedi felniket kapott Cross Turismo hátuljának felső részén fix légterelő teljesít szolgálatot, a hosszanti tetőlécek, illetve a hátsó kerékpártartó megoldás opcionális extra.
László Ferenc
A csomagtartó 39 literrel nagyobb az alapmodellénél, így jelen formájában 446 liternyi pakkot képes magába fogadni, illetve adott esetben egészen 1212 literesre bővíthető. Akinek esetleg ez kevés lenne, az megrendelheti a speciális tetőboxot, melyben további 480 liternyi, maximum 75 kilogrammos cókmók transzportálható. A német autópályán akár 200 km/h sebességgel.
A kevésbé lejtő tetővonal miatt a hátul helyet foglalók fejtere 4,5 centiméterrel nőtt. Az utastér hátul szellősebbnek érződik, azonban sietünk megjegyezni, hogy ez a Taycan is szigorúan 4 személyes, ami adott esetben behatárolhatja a családi használatot. Egy 84 literes kis kiegészítő csomagtartót egyébként elöl is kialakítottak.
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
A nagyméretű és remek minőségű kijelzőkkel ékesített műszerfal lényegében változatlan maradt, viszont újdonság a hagyományos iránytű, illetve a Gravel üzemmód, melyet kifejezetten a laza talajon történő használathoz találtak ki. A normál Taycanhoz képest 2-3 centiméterrel megemelt futómű, illetve az alapáras összkerékhajtás ugyan nem varázsolja terepjáróvá a Porsche villanyautóját, de adott esetben könnyebbé teheti a hétköznapi használatot.
A légellenállási tényező 0,22-ről 0,26-ra romlott, viszont a vezetési pozíción szinte nem is érezni az emelést. Ehhez hasonlóan a remek adaptív futómű, illete a szuperpontos kormányzás sem változott, a Cross Turismo is egy hamisítatlan Taycan.
László Ferenc
A menetpróba során a csúcsmodellhez, egy konkrétan 306 232 eurós (72,2 millió forint) Turbo S-hez volt szerencsénk, melynek 761 lóerős csúcsteljesítménye még a szuszt is kipréselte belőlünk. 2,8-ról 2,9 másodpercre nőtt a 0–100-as szintidő, de a normálhoz hasonlóan a terepkombis Taycan is eszeveszetten, az emberi szervezetet megterhelő módon gyorsul. Amiben többek közt az egyedi kétfokozatú váltónak is szerepe van.
A végsebesség 260 helyett ezúttal "csak" 250 km/h, de ezzel vélhetően a legtöbbünk együtt tud élni. Amit mindenképpen szokni kell, az a hatalmas, 2,3 tonnás tömeg, és ezt a legdurvább hajtás és a legkiválóbb futómű is maximum csak palástolni tudja.
A fékrendszer brutális, elöl konkrétan tízdugattyús a rendszer, és mint megtudtuk, a fékezések 90 százalékában inaktív marad a fék, köszönhetően az extraerős, 290 kW-os rekuperációnak.
Ionity gyorstöltőn
László Ferenc
A 187 764 eurós (65,7 millió forint) indulóárú csúcsmodell alatt a 154 440 eurós (54,1 millió forint) Turbo található, melynek 680 lóereje még mindig 3,3 másodperces 0-100-as gyorsulást tesz lehetővé. Az 571 lóerős 4S kivitel 111 842 euróba (39,2 millió forint) kerül, a 476 lovas 4-es verzió pedig 93 635 eurón (32,8 millió forint) nyit.
Az akkumulátor 93,4 kWh kapacitása kiviteltől függően 388-456 kilométeres WLTP-hatótávot tesz lehetővé, de a gyakorlatban ez inkább 300-350 kilométert jelent. DC gyorstöltő esetén 270 kW teljesítmény vehető fel, ilyenkor egy 5-ről 80 százalékra történő töltés akár 22 perc alatt letudható. AC-fronton a 11 kW jelenti a plafont.
László Ferenc
Mit tud egy olcsó Taycan?
Szép-szép, hogy a Porsche kínálatát messze 500 lóerő feletti villanyautók uralják, de szerencsére a német gyártónál azokra is gondolnak, akik beérik ennél szerényebb teljesítménnyel, és adott esetben a szelídebb árcédulát többre értékelik a lehengerlő gyorsulási adatoknál. Számukra készült az egyszerűen csak Taycan néven emlegetett új alapmodell.
Bíztunk abban, hogy lehetőségünk nyílik beülni egy 83 520 eurós (29,2 millió forint) alapmodellbe, de a csehországi flottában ilyen sajnos nem szerepelt. A teljesen fapados életérzés helyett így csak azt tudtuk megtapasztalni, hogy mit tud egy 139 801 eurós (48,9 forint) példány.
László Ferenc
László Ferenc
Nos, ami az utasteret illeti, a rengeteg megrendelt extrának köszönhetően a tesztautó semmivel sem maradt el a korábban már kipróbált Taycanoktól. A fő eltérés abban rejlik, hogy elöl ezúttal nincs villanymotor, csak és kizárólag a hátsó kerekek hajtottak.
A legolcsóbb Taycanok maximum 408 lóerős teljesítményre képesek, de mivel a tesztautónk Performance Battery Plus kivitelű, hiába úgymond csak egy mezei Taycan, amikor kell, akár 476 lóerőt is képes a legkisebb késedelem nélkül hadrendbe állítani. Utóbbinak köszönhetően 5,4 másodpercig tart a 0–100-as sprint, vagyis ez a Taycan sem mondható lassúnak. Kezdő sofőrök számára pedig sokkal inkább ajánlható, mint a Turbo vagy a Turbo S.
Az abszolút alapmodell 71 kWh-os telepe 354-431 kilométeres hatótávval kecsegtet, a legnagyobb töltési teljesítmény 225 kW. A nála 80 kilogrammal nehezebb, 2 205 kilogrammos változat 93,4 kWh-ja 407–484 kilométeres WLTP-hatótávhoz elég, és ez esetben már megkapjuk a 270 kW-os töltési opciót.
László Ferenc
László Ferenc
Konklúzió
A Porsche nem véletlenül rukkolt elő a Taycan új Cross Turismo változatával, minden jel szerint igen komoly érdeklődés mutatkozik egy ilyen enyhén terepkombis kivitel iránt. A Cross Turismo hajszál híján ugyanolyan eszeveszett gyors, mint a normál Taycan, de javult a hétköznapi használhatósága, így például az alja ritkábban súrolja a talajt.
Abban egyelőre csak bízni tudunk, hogy a későbbiekben majd egy Sport Turismo változat is jön majd, vagyis egy olyan Taycan, mely a szabadidő-autós vonások nélkül kínál praktikusabb puttonyt.
A Taycan új alapmodelljeinek megérkeztét ugyancsak örömmel fogadjuk, a legtöbb vásárlónak ugyanis egyszerűen nincs szüksége 500 lóerő feletti teljesítményre és duplamotoros összkerék-hajtásra. A 408–476 lóerős produkcióval a Taycan sokkal észszerűbb lett, mint valaha, miközben a kvintesszenciája lényegében változatlan maradt.
A német gyártó legerősebb biturbó V8-as motorjával hajtott újdonság minden riválisát lelépi, még a Lamborghini Urust is. Kipróbáltuk, hogy milyen a gyakorlatban a Nordschleife leggyorsabb SUV-ja, a végletekig kihegyezett legsportosabb Cayenne.