szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A csillagok számát leginkább a biztonsági elektronikák hiánya, illetve fejlettségi szintje húzta le.

A független európai intézet az EuroNCAP értékeléseire eddig is jellemző volt, hogy az olcsóbb modellek hátrányban vannak a szegényesebb alapfelszereltség miatt. A Dacia eredménye kapcsán azt írja a Totalcar, hogy a Dacia Jogger esetében maga a törésteszt sem lett tökéletes, ennek köszönhető az egy csillagos eredmény, a maximális ötből.

A felnőttek védelmére 70, a gyermekekére 69 százalékot kapott az autó. A tesztek során a combok és a mellkas kapott jelentősebb terhelést, illetve a hátsó utasok nyaksérülés ellen sincsenek eléggé védve. Ehhez jön az olcsóbb elektronikára kapott 39 százalék, és a gyalogosok védelmére – illetve annak hiányára – vonatkozó 41 százalék, és összesítésben már csak egy csillag járt a Joggernek.

A Totalcar megjegyzi, hogy a tesztek mai jellege miatt, ami az elektronikai asszisztenseket előtérbe helyezi, és a Jogger ebben nem túl erős. A Dacia az alacsonyabb ár érdekében nyilván a biztonságból is feláldozott valamicskét.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!