szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A BMW-csoport értékesítési főnöke szerint a Tesla jó ideig volt egyedülálló helyzetben az elektromos autóival, de "ennek vége".

Viszonylag ritkán tesznek az autógyártók menedzsmentjének tagjai egymás cégeire konkrét megjegyzéseket, azonban a bajor márka egyik vezetője most megtette. Az Automotive News szerint a márka értékesítési vezetője, Pieter Nota amerikai újságíróknak nyilatkozva jelentette ki, hogy cégük az elektromos modellek felfuttatására összpontosít, és megjegyezte, hogy a "Tesla sokáig volt egyedülálló helyzetben, de ennek vége". Szerinte az elmúlt néhány évben az elektromos autó elsősorban az újdonságokra fogékony réteg körében volt népszerű, de mostanra sokkal szélesebb közönség számára is vonzó lett.

Az i3 név most már egészen mást jelent a BMW-nél, mint eddig

Az új modellnél erősen visszaköszönnek a kínai piac igényei.

A BMW ambiciózus tervei szerint 2030-ra minden második autójuk teljesen elektromos lesz. A BMW-nek két új fegyvere van a Teslával szemben, a Model 3-mal rivalizáló i4 sportlimuzin és az iX SUV, amely a Model X-et célozza meg. Emlékeztetőül: a Tesla tavaly az USA autópiacán véget vetett a bajor cég uralmának, és közel 16 ezer autóval megelőzte a német konkurensét.

Az említett i4 és az iX csak a kezdete a BMW amerikai elektromos offenzívájának. Az elkövetkező két évben további három villanyautójuk kerül forgalomba: az i7 zászlóshajó limuzin – amely éppen ezen a héten mutatkozott be –, majd az i5 szedán és a teljesen elektromos Mini Countryman 2023-ban.

A Motor1 oldal megjegyzi, hogy 2022 első két hónapjában a BMW 54 210 új járművet regisztrált az Egyesült Államokban, míg a Tesla 71 250-et.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!