szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A rendszer benne van a kocsiban, de csak akkor működik, ha előfizetünk rá.

Az előfizetéses szolgáltatások egyre inkább teret nyernek mindenben, így az autóiparban is.

A Mercedes például évente 500 euróért kínálja elektromos csúcsmodellje, az EQS azon funkcióját, hogy a hátsó kerekek is kormányzottak legyenek, a BMW pedig valós idejű figyelmeztetést kínál a sebességmérő kamerákról, szintén pluszpénzért cserébe.

Gyárilag jelzik majd a traffipaxot a BMW-k - ott, ahol ez legális

A legújabb BMW-k műszerfalán egyből felvillan majd a figyelmeztetés, ha sebességmérőt érzékelnek.

Úgy tűnik azonban, hogy az ügyfelek nem nagyon fizetnének olyan szolgáltatásokért, amelyek korábban az autók alapfelszereltségéhez tartoztak. Az amerikai Cox Automotive legutóbbi felmérése szerint a megkérdezett fogyasztók háromnegyede nyilatkozott úgy, hogy nem hajlandó éves vagy havidíjat a következő járművének további extráiért.

A válaszadók 92 százaléka szerint a fűtött és légkondicionált ülések az autó vételárának részét kellene, hogy képezzék, míg a válaszadók 89 százaléka szerint az autó kulcsnélküli indítását is bele kell foglalni a vételárba. Leginkább azt utasították el, hogy a biztonság extrákért, mint például a sávtartó asszisztensért fizessenek külön.

Az autóvásárlók negyede viszont hajlandó lenne például legfeljebb havi 25 dollárt (9000 forintot) fizetni azért, hogy megnövelt motorteljesítményt kapjon, és legfeljebb havi 30 dollárt (10 ezer forintot) olyan szolgáltatásokért, mint a Wi-Fi.

A kutatás rávilágított arra is, hogy a megkérdezettek nagyjából a fele – olyanok, akik két éven belül autót vennének – hallott egyáltalán arról, hogy a járművekhez egyre inkább utólag lehet előfizetéssel extrákat vásárolni.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!