szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Megérkezett a ralipályák vadonatúj cseh fenevadja, az új Fabia RS Rally2.

A közelmúltban volt szerencsénk bepattanni egy 100 millió forintos és erősen limitált Skoda Fabia Rally2 Evo Edition 120-ba, mely nem más, mint az előző generációs Fabia rali változata. Most pedig megérkezett az aktuális Fabia hasonló kivitele, íme:

Skoda

Az újdonság az elődjénél szélesebb karosszériával és hosszabb tengelytávolsággal rendelkezik, ami jobb tömegeloszlást jelent, a maximális biztonság jegyében kifejlesztett króm-molibdén bukócső pedig 35,8 méter hosszú.

Skoda

A jól ismert sorozatgyártású EA888-as 2.0 TSI benzinmotorra épülő 1,6 literes erőforrás az FIA szabályoknak megfelelően 32 milliméteres szűkítővel bír, így a teljesítménye 289 lóerő magasságában alakul, és e mellé 430 Nm-es nyomaték társul.

Skoda

A fejlesztők javítottak az intercooler hatékonyságán, optimalizálták a kipufogórendszert, új turbót alkalmaztak, ezenkívül pedig a felfüggesztés és a fék is sokat fejlődött az elődhöz képest. A szekvenciális váltó ötfokozatú, hajtás mind a négy keréken van.

Skoda

A széria Fabiáról kevés alkatrész érkezett, de ilyen például a hűtőrács, a full LED-es fényszóró és a hátsó lámpa. Említést érdemel továbbá a szélvédő feletti légbeömlő, a polikarbonát oldalüveg, a kompakt külső visszapillantó-tükrök, illetve a méretes hátsó légterelő.

Skoda

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!