szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A bajor gyártó új luxuslimuzinja háromféle hajtáslánc-technológiával készül.

A BMW Dingolfingben található alsó-bajorországi gyárában 1977 óta gyártják a 7-es sorozat különböző modelljeit, és most megkezdődött az idén áprilisban leleplezett hetedik generáció sorozatgyártása.

"Az új BMW 7-es sorozat a világ első olyan luxuslimuzinja, amelyet háromféle hajtáslánc-technológiával rendelhetnek meg ügyfeleink" – mondta Milan Nedeljković, a BMW igazgatótanácsának gyártásért felelős tagja.

BMW

A vállalat több mint 300 millió euró befektetésével készítette fel dingolfingi gyárát az új 7-es BMW sorozatgyártására.

Az újdonság minden egyes példányát ugyanazon a gyártósoron szerelik össze, mint az 5-ös sorozat, a 8-as sorozat és a tisztán elektromos meghajtású iX modelljeit.

BMW

A légrugós és adaptív futóműves új 7-es BMW első körben elektromos változatban, i7-esként lesz elérhető Európában. A nem kevesebb, mint 2 715 kilogrammos i7 xDrive60 544 lóerős teljesítményű és 745 Nm nyomatékú, ami 4,7 másodperces 0-100-as szintidőhöz, illetve 240 km/h végsebességhez elegendő.

A Hans Zimmer által komponált mesterséges (kikapcsolható) menetzajokkal felvértezett, ötödik generációs elektromos hajtásláncú újdonság nettó 101,7 kWh kapacitású akkumulátora 590-625 kilométeres WLTP-hatótávot tesz lehetővé.

László Ferenc

Jövő tavasszal érkeznek a belső égésű motoros változatok, így például a 740d xDrive is. Ennek 3 literes soros 6 hengeres dízelmotorja 300 lóerős és 760 Nm-es produkciót ad elő.

Ugyancsak 2023 első felében debütálnak a plugin hibrid verziók, melyek közül az M760e xDrive lesz az erősebb a maga nem éppen szerény 571 lóerejével és 800 Nm-es nyomatékával. Ennek a zöld rendszámos hibrid 7-esnek 80 kilométer körül alakul az e-hatótávja.

László Ferenc

Érkezőben továbbá az elektromos csúcsmodell, az i7 M70 xDrive, mely az ígéretek szerint 660 lóerőt szabadít majd rá az aszfaltra.

A benzines flagship, a 760i xDrive Európában nem lesz kapható. Ebben már nem a korábbi 6,6 literes biturbó V12-es egység rejtőzik, hanem egy 4,4 literes biturbó V8-es erőforrás, mely elsősorban 544 lóerős teljesítményéről ismerszik meg.

László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!