szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A világ egyik legsikeresebb autójának jövőjét is befolyásolja az autóipar átalakulása.

Thomas Schäfer, a Volkswagen személyautókért felelős részlegének vezetője a Welt című német lapnak nemrégiben adott interjújában elmondta, hogy még nem született döntés a modell kilencedik generációjának sorsáról. Az ok elsősorban az Euro 7-es szabályozás, amely tovább szigorítja a károsanyag-kibocsátási szabványokat, ezzel jelentősen növeli a fejlesztési és termék költségeket is. A szabályozásról a következő évben döntenek és Schäfer szerint mindez 3000 euróval, 5000 euróra emeli a belső égésű motoros autókban lévő emissziós rendszerek költségeit. Hozzátette, mindez azt is jelenti, hogy a korábbi olcsó, 10 000 eurós autók végleg eltűnhetnek Európában - írja a német lap alapján a Motor1.com.

A Golf jelenlegi generációja 2019 óta van jelen és a ráncfelvarrása jövőre lenne esedékes. Thomas Schäfer ennek kapcsán elmondta azt is, hogy a következő 12 hónapban megszületik a végső döntés arról is, hogy lesz-e következő Golf-generáció. Valójában az Audi, mint konszerntárs, már búcsút intett a mechanikailag rokon A1 -nek, valamint a Q2 subcompact crossovernek.

A kilencedik generációs Golf a szokásos termék-életciklus alapján nagyjából 2027 környékén érkezne, ami azt is jelenti, hogy a debütálása igen közel esik már a belső égésű motoros autók utolsó generációhoz, mielőtt 2035-ben teljesen kitiltanák őket. Ugyanakkor egyes európiacok dönthetnek úgy, hogy ennél a dátumnál is hamarabb váltanak elektromos járművekre, ami újabb kérdőjeleket jelent minden hasonló modell fejleszői számára.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!