A drága autók sokkal több pénzt termelnek, mint a sok kisebb autó. Ebből az egyszerű szabályból kiindulva az Audi két modellt is kivesz a kínálatból, és a jövőben egyre inkább a luxusjárművekre összpontosít.
Markus Duesmann a vezérigazgatójának nyilatkozatát a Focus szemlézte, ebben elhangzik, hogy a nem viszik tovább az A1-es és a Q2-es modelleket. Mivel a Volkswagen-csoport újradefiniálta márkái szerepét az Audi kifejezetten a prémium szegmensben kíván erősíteni. „Korlátozzuk modellkínálatunk alsó szegmensét, felfelé pedig bővítjük” – mondta Duesmann.
A öthengeres motorú TT RS a modellsorozat legerősebb tagja, amelyből most egyedi, 50 darabos széria jelent meg.
A zászlóshajó a tervek szerint a jövőben egy teljesen elektromos modell lesz, nagyon tágas belső térrel, teljesen új architektúrával és szoftverrel. Duesmann elmondta, hogy a tervezett ütemben haladnak a kocsi fejlesztésével, és 2025-ben forgalomba is hozzák.
A jelenlegi helyzet kapcsán, miszerint folyamatos hiány van a félvezetőkből, a VW-csoport más autógyártókhoz hasonlóan a rendelkezésre álló chipeket lehetőség szerint a jövedelmezőbb modellekbe építi be. Mivel a csoportszintű pénzügyi eredmény a legfontosabb, ezért most a magasabb profittal értékesíthető modellek élveznek prioritást a gyártásban. Egyébként is jellemző a nagyobb modellek iránti megnövekedett kereslet – mondta Duesmann – ami egyben magasabb felszereltségű autókat is jelent.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.