Sosem látott világújdonsággal debütált a Koenigsegg jubileumi hiperautója

A régivágású nyitott kulisszás manuális váltóval felvértezett közel 1400 lóerős sportkocsi akár automata váltós autóként is képes üzemelni.

  • hvg.hu hvg.hu
Sosem látott világújdonsággal debütált a Koenigsegg jubileumi hiperautója

A Koenigsegg húsz éve dobta piacra első saját fejlesztésű modelljét, a CC8S-t, és most ennek állít emléket a vadonatúj CC850-es hipersportautó.

Koenigsegg

A CC850 legfőbb érdekessége a váltó. A sofőr választhat, hogy hagyományos hatfokozatú kézi váltós és kuplungos kocsiként, vagy kilencfokozatú automata váltós autóként használja új Koenigseggjét.

Koenigsegg

A különleges váltó TWMPAFMPC névre hallgat, mely rövidítés a „The World’s Most Powerful And Fastest Manual Production Car” szavak első betűiből áll össze.

Koenigsegg

A 4,36 méter hosszú, 2,02 méter széles, 1,12 méter magas és 2,7 méteres tengelytávolságú újdonság mindössze 1385 kilogrammot nyom.

Koenigsegg

Az alig 185 kilogramm tömegű 5 literes biturbó V8-as benzinmotor 7800-as fordulatszámon 1385 lóerős és 1385 Nm-es, már amennyiben E85-ös üzemanyaggal tankolják, normál benzin esetében be kell érni 1185 lóerővel.

Koenigsegg

A mindössze 50 példányban gyártandó, 20-21 colos kerekekkel szerelt CC850 ára egyelőre ismeretlen.

Koenigsegg

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Gárdos Péter író-rendező: „A Kádár-rendszer kedélyes borzadály volt, a mostani pedig hideglelős borzalom”

Gárdos Péter író-rendező: „A Kádár-rendszer kedélyes borzadály volt, a mostani pedig hideglelős borzalom”

„Olyannyira rímelnek egymással az ifjúkori élményeim és a mai benyomásaim, hogy azt éreztem, ha 1971–1972-ről írok, akkor az olvasó talán ráismer, hogy ugyanez történik most, csak jóval nagyiparibb módszerekkel vernek át minket” – mondja a 77 éves, tíz éve még sikeres filmrendező, aki azóta pályát módosított. A Hamisítók című hatodik regénye az 1970-es évek kommunikációs trükkjeit és ügynökügyeit eleveníti fel.