szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az MV New Aden kínai dízel-szupertanker négy szénszálas szárnyvitorlája negyven méter magas, és automata rendszer működteti.

A Dalian Shipbuilding Industry Company által épített MV New Adent nemrégiben szállították át a China Merchants Energy Shippingnek, amely üzemelteti majd. Az új, több mint 330 méter hosszú, kétmillió hordó olaj szállítására alkalmas szupertanker egy feltűnően egyedi tulajdonsággal, négy szénszálas vitorlával is rendelkezik.

Mindegyik vitorla közel 40 méter magas, így a tanker teljes vitorlafelülete 1200 négyzetméter. A vitorlákat egy automatizált rendszer működteti, amely valós idejű adatokra reagál, így a szélsebességre és a hajó irányára, hogy optimalizálja a vitorlák szögét – írja a Jalopnik oldal.

A szárnyvitorlák használata hivatalos becslés szerint legalább 9,8 százalékkal csökkenti a dízelüzemanyag-fogyasztást, ami közel 3200 tonnával csökkenti a CO2-kibocsátást a Közel-Kelet és Kelet-Ázsia közötti útvonalon. 

* * * Támogatott hitel vállalkozások számára

A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!