szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az amerikai gyártó szerint a legnagyobb akkumulátoros elektromos Silverado akár 21 napig is ellát egy átlagos háztartást árammal.

Az új Chevy Silverado EV olyan kétirányú töltési megoldást kínál majd, amely képes áramot betáplálni az otthoni, vagy akár az elektromos hálózatba is. A Silverado EV 2023 tavaszán elsőként WT kivitelben lesz kapható. Ez az 517 lóerős és 834 Nm nyomatékú pickup 644 kilométeres hatótávolsággal rendelkezik majd. A csúcsmodell ára persze nem lesz alacsony, előzetes hírek szerint 105 ezer dollárba kerül majd.

Egy ilyen Chevy Silverado EV, a hatalmas tárolókapacitású, akár 200 kWh-s akkumulátorával számításaik szerint akár 21 napig képes egy átlagos méretű otthont ellátni, miközben a maximálisan kivehető áramteljesítmény 10,2 kW lesz.

A GM egyébként is terjeszkedik mint árampiaci cég, és egy projektet is indított a kaliforniai Pacific Gas and Electric Companyval, amely lehetővé teszi az autótulajdonosok egy részének, hogy a kocsikban és a fali tárolókban lévő áramot eladhassák a hálózati szolgáltatónak. Természetesen ehhez egy komplex ökoszisztémát kínálnak, amely kezeli a járműtől otthonig (V2H), vagy a járműtől a hálózatig (V2G) tartó töltési folyamatokat. Ennek részei az energiatároló egységek, a napelemes rendszer valamint azok szoftveralkalmazások, amelyek menedzselik a folyamatokat. A GM pedig úgy számol, hogy 2025-re már több mint 1 millió darab elektromos jármű akkumulátorkapacitásával rendelkezik majd Észak-Amerikában.

Chevrolet

Az elektromos járművek csúcsidőszakban, délután 4 és 21 óra között leadhatják az energiát a hálózatba, míg ezen kívül töltenének, amikor bőségesen rendelkezésre áll a rendszerükbe betáplált napenergia. A cég az Autoblog.com oldal híre szerint a Forddal és a Teslával is hasonló "irányított töltési" projekteket indítana. A GM Energy rendszere kezeli a töltési és energiaadatokat, amely képes kapcsolatba lépni a közművekkel, és mobilalkalmazáson keresztül figyelmeztetni az ügyfeleket, hogy mikor kell tölteni.

Természetesen korántsem csak a General Motorsnak van már kétirányú töltést kínáló járműve. A Ford elektromos platós autója az F-150 Lightning is rendelkezik hasonlóval, ami hasznosnak bizonyult, miután az Ian hurrikán kiütötte Florida délnyugati részének elektromos hálózatát. A Ford vezérigazgatója, Jim Farley a Twitteren azt közölte, hogy 127 százalékkal nőtt azok száma, akik teherautóikat áramforrásként használják lámpák, hűtőszekrények és okoseszközök működtetésére.

Ezen a piacon szintén megkerülhetetlen a Tesla, amelynek energiaüzlete évek óta folyamatosan növekszik, és bevétele 2022 második negyedévében már elérte a 866 millió dollárt.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Ingatlan

Kirántotta a szőnyeget a kormány azok alól, akik napelemes spórolásban reménykedtek

Aki eddig nem adott be hivatalos igényt, hogy napelemet telepítene, és csatlakozna vele a hálózatra, ezután jóval drágábban oldhatja meg a fejlesztést, ha nem éppen akkor mos, világít vagy fűt, amikor süt a nap. Felfüggesztik ugyanis a hálózatra csatlakozás lehetőségét, és mindenkinek magának kell megoldania az áram tárolását. Ez pedig nem lesz olcsó.